Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hıstory Of The European Unıon (İng) | UTC 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YASİN KEREM GÜMÜŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. YASİN KEREM GÜMÜŞ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Oylum Şehvez ERGÜZEL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | The purpose of this course is to give information in detail on historical development of the EU from 1945 till today. |
Dersin İçeriği | The course provides an integrated study of the historical development and power and policy-making in the EU today. The course aims to develop students´ awareness of the interaction between the theoretical and historical developments in the study of the EU. This includes knowledge of the European integration process, the origin and progression, and the critical analysis of this by relevant theoretical perspectives. The Course content includes topics such as Reconstruction, Reconciliation and Integration term, transformation from community to union, Enlargement, Constitutional Change, Institutions, Decision Making, Economic Integration |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | To analyze the historical processes and contexts that formed the basis of today´s European Union by:demonstrating in-depth knowledge of the EU´s political development after the Cold War; demonstrating a deeper understanding of the assumptions and hypothes | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | To understand and describe the institutional processes of the EU, and critically examine the EU as a democratic polity. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | To fully evaluate the diversity of channels for political representation in the EU and critically examine the impact of governance on several levels. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Reconstruction, Reconciliation and Integration 1945-1957 | |
2 | Uncertain Terrain 1958-1972 | |
3 | A Community in Flux 1973-1984 | |
4 | From Community to Union 1985-1993 | |
5 | Enlargement | |
6 | Constitutional Change | |
7 | Institutions | |
8 | Decision Making | |
9 | Mid-Term Examination | |
10 | Policies | |
11 | Economic Integration | |
12 | External Relations | |
13 | Internal Ralations | |
14 | Relations With USA |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Desmond Dinan. Ever Closer Union. Palgrave.2012 2. Desmond Dinan. Europe Recast. Palgrave 2010 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eleştirel düşüncenin temellerine sahip olma | X | |||||
2 | Eleştirel düşüncenin sonucunda yüksek nitelikte akademik çalışma üretme | X | |||||
3 | Toplumun sorunlarının ve ihtiyaçlarının farkına varma | X | |||||
4 | Toplumun sorunlarına paydaşlarla işbirliği içerisinde çözümler üretme | X | |||||
5 | İç ve dış girişimciliğe yönelik akademik çalışmalarda bulunmak | X | |||||
6 | Girişimcilik ekosisteminin sağlıklı oluşumuna katkı sağlamak | X | |||||
7 | Küresel toplumun sorun ve ihtiyaçlarının farkına varmak | X | |||||
8 | Küresel sorunlara ve gelişmeye yönelik akademik çalışmalarda bulunmak | X | |||||
9 | Etik farkındalık | X | |||||
10 | Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |