| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Sağlık Kurumlarında Süreç ve Kalite Yönetimi | TSY 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SELMA ALTINDİŞ | 
| Dersi Verenler | Prof.Dr. SELMA ALTINDİŞ, | 
| Dersin Yardımcıları | ÇİĞDEM UGAN | 
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim | 
| Dersin Amacı | Öğrencilere süreç analizi ve kalite yönetimi kavramlarını tanıtarak sınıf içi ve dışı uygulamalar yaptırmaktır. | 
| Dersin İçeriği | Bu derste oplam kalite yönetimi, Süreç analizi ve yeniden tasarım, altı sigma, süreç yönetİMİ konularına yer verilecektir. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Süreçlerle yönetimin önemini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, | 
| 2 | Süreci oluşturan unsurları tanımlar | Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, | 
| 3 | Süreçle ilgili bilgi toplar süreç analizi yapar | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, | 
| 4 | Süreç yönetimi uygulama aşamalarını bilir | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, | 
| 5 | süreç yönetimi-kalite yönetimi ilişkisini tanımlar | Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, | 
| 6 | süreç ve kalite yönetiminde etkili olan örgütsel faktörleri sınıflandırır | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Süreç ve süreç yönetimi kavramları, süreç çeşitleri, süreç yönetiminin önemi, Süreç Kavramı, Süreç Yönetimi, Süreç yYönetiminin Aşamaları | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 2 | Kalite kavramı, kalitenin boyutları, toplam kalite yönetiminin unsurları ve süreç yönetimi kalite ilişkisi | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 3 | Süreç Yönetiminin Uygulama, Süreç Yönetiminin Uygulama Nedenleri, Süreç Yönetiminin Hedefleri, Süreçlerin tanımlanması | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 4 | Süreç İyileştirme Süreç İyileştirme Yönetiminin Getirileri Süreç İyileştirme ADIMLARI Süreç İyileştirmede Kullanılan Teknikler/Yöntemler, Süreç Yönetimi Ve İyileştirilmesinde Üst Düzey Yönetimin Görev Ve Sorumlulukları | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 5 | Süreci anlama safhası: Süreç Hiyerarşisi Süreçlerin Sınıflandırılması Güncel Bir Yönetim Yaklaşımı Olarak Süreç Yönetimi veya Süreçlerle Yönetim | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 6 | Altı sigma | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 7 | Süreç performans ölçümü | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 8 | Balanced Scorecard’da Süreç ve Süreç Yönetimi Yaklaşımı | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 9 | Ara sınav | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 10 | Değişim Mühendisliği’nde Süreç ve Süreç Yönetimi Yaklaşımı | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 11 | Yalın yönetim | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 12 | ISO 9000 standartları ve EFQM | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 13 | Süreç ve kalite yönetiminin uygulanması için gereklilikler: proje yönetimi, ve liderlik | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 14 | Proje sunumları | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Aras, Arzu Akçal, Sürdürülebilir Süreç Yönetimi, (2005), Kalder Yayınları. | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bütçeleme, finansal raporlama ve kontrol kavramları, teorileri, yasaları, araçları ve uygulamaları anlamak | ||||||
| 2 | Ulusal ve Uluslararası sağlık stratejileri geliştirmek ve değişimleri takip etmek | X | |||||
| 3 | İktisadi sorunları çözebilmek için istatistiki bilgileri kullanabilme becerisi kazanmak | X | |||||
| 4 | Karmaşık ekip görevlerini yerine getirmek | X | |||||
| 5 | Nicel ve Nitel araştırma yöntemlerini kullanabilme | X | |||||
| 6 | Nicel ve Nitel araştırma yöntemlerini problemlerin çözümünde kullanmak | X | |||||
| 7 | Değerlendirme: Paydaşların temel düşünlerini anlayarak iyileştirme stratejileri için başarılı önerilerde bulunmak | X | |||||
| 8 | Veri Analizi ve Sunum: Örgütleri başarılı bir şekilde yönetmek için mevcut verileri yorumlayabilmek ve elde ettiği bilgileri örgütsel gelişim ve değişimde kullanmak | X | |||||
| 9 | Sağlık kurumlarının rekabetçi gücünü ve sürdürebilirliğini destekleyen değerlerin üretimine katkıda bulunmak | X | |||||
| 10 | Hasta tedavisi ve bakımını olumlu yönde etkileyecek stratejiler geliştirmek için hasta ve sağlık profesyonelleri ile işbirliği yapmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Süreçlerle yönetimin önemini açıklar | ||||||||||
| 2 | Süreci oluşturan unsurları tanımlar | ||||||||||
| 3 | Süreçle ilgili bilgi toplar süreç analizi yapar | ||||||||||
| 4 | Süreç yönetimi uygulama aşamalarını bilir | ||||||||||
| 5 | süreç yönetimi-kalite yönetimi ilişkisini tanımlar | ||||||||||
| 6 | süreç ve kalite yönetiminde etkili olan örgütsel faktörleri sınıflandırır | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Ödev | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Ödev | 1 | 25 | 25 | 
| Final | 1 | 16 | 16 | 
| Toplam İş Yükü | 163 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 7 | ||