Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Matematik | EKO 102 | 2 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NESRİN GÜLER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NESRİN GÜLER, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet AYDIN |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere matematik ile ilgili temel kavramları vermek ve uygulamalarını göstermek, matematik problemlerini analiz etme ve problem çözme yeteneğini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Limit, Süreklilik, Türev, İntegral, Doğrusal denklem sistemleri, Matris ve determinant |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tek değişkenli Fonksiyonlar, bazı özel tipli fonksiyonlar ve grafikleri konularını tekrar eder (tekrar)). | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Limit ve süreklilik konularını tekrar eder. | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
3 | Limit ve süreklilik konularını kavrar ve uygulamalarını yapar. | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
4 | Türev konusunu kavrar ve uygulamalarını yapar. | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
5 | İntegral konusunu kavrar ve uygulamalarını yapar. | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
6 | Doğrusal denklem sistemlerini | Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
7 | Matris ve determinant konularını kavrar ve uygulamalarını yapar. | Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tek değişkenli Fonksiyonlar, bazı özel tipli fonksiyonlar ve grafikleri (genel tekrar) | |
2 | Limit ve Süreklilik (genel tekrar) | |
3 | Limit ve Süreklilik (genel tekrar) | |
4 | Türev Kavramı | |
5 | Türev, geometrik anlamı ve özellikleri | |
6 | Türev uygulamaları | |
7 | Belirsiz integral ve özellikleri | |
8 | Belirli integral ve uygulamaları | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Alan hesabı | |
11 | Doğrusal denklem sistemleri | |
12 | Matrisler | |
13 | Determinantlar | |
14 | Matris ve Determinantların uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ogretim Üyesi Notları |
Ders Kaynakları | Matematiksel Analize Giriş, E. F. Haeussler Jr., R.S. Paul (çev. Ahmet Öztürk), Ekin kitabevi, 1993, Temel Matematik ve İşletme Uygulamaları, Erdal Balaban, Türkmen Kitabevi, 2015, İktisatçılar İçin Matematik, Enis SINIKSARAN, Aylin AKTÜKÜN, Alpaslan AKAY, Türkmen Kitabevi, 2011 İş, Ekonomi ve Sosyal Bilimler İçin Matematik, Nobel Yayınları, Edward D. Dowling (Çeviri) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olma | X | |||||
2 | Temel ekonometri ve istatistik teorilerini mikro ve makro iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme yeteneğine sahip olma. | X | |||||
3 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı (ve tercihen ilave olarak sözlü) iletişim becerisine sahip olma. | ||||||
4 | Genel ekonometri teorisi hakkında bilgili olma. | ||||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olma. | ||||||
6 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata ve benzeri) kullanabilme | ||||||
7 | Matematiksel, iktisadi, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz yapma beceisi kazanmak | X | |||||
8 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
9 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | ||||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
1. Ara Sınav | 70 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Kısa Sınav | 3 | 9 | 27 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |