| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Proje Tasarımı II (Endüstriyel Seramik Tasarımı II) | SRM 314 | 6 | 3 + 2 | 4 | 10 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HAYRETTİN CAVİT ÜNAL |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. HAYRETTİN CAVİT ÜNAL, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Endüstriyel satandartların tanımı, tarifi ve uygulamalı üretimde estetik düşünceyle tasarım ilkeleri incelemek. |
| Dersin İçeriği | Yeni bir tasarım yaparken dikkat edilmesi gereken hususlar (araştırma, eskiz, ve teknik resim). |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenci seramik çaydanlık, vazo ve hediyelik eşyalar üzerine araştırma yapar ve bu alandaki standartları öğrenir. | Anlatım, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Bu alandaki imalat ve ürün teknik resmini çizmeyi öğrenir. | Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Proje / Tasarım, |
| 3 | Çaydanlık, vazo ve hediyelik modeli yapmayı öğrenir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
| 4 | Çaydanlık, vazo ve hediyelik kalıbı yapmayı öğrenir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
| 5 | Çaydanlık, vazo ve hediyelik kalıbına el döküm sistemine göre döküm yapmayı öğrenir. | Anlatım, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
| 6 | Kalıptan çıkmış olan yarı mamulleri sırlamayı ve pişirmeyi öğrenir. | Anlatım, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders içeriğinin incelenmesi, uygulama konularının belirlenmesi. | |
| 2 | Uygulaması yapılacak ürünlerin eskiz araştırması. | |
| 3 | Tasarımların maket çalışması ( ½ , 1/5 ölçekte)Teknik resimler çizilir, (Quiz 1) | |
| 4 | İlk modelin uygulaması yapılır. | |
| 5 | Birinci modelin kalıbı alınır. | |
| 6 | İkinci model yapılır. | |
| 7 | İkinci modelin kalıbı yapılır. | |
| 8 | Yapılan çalışmaların tümü Vize notu olarak değerlendirilir. | |
| 9 | Üçüncü model ve kalıp yapılır. | |
| 10 | Dördüncü model ve kalıp yapılır, Quiz 2 | |
| 11 | Şekillendirme için çamur hazırlanır ve şekillendirme yapılır. | |
| 12 | Bisküi pişirim yapılır. | |
| 13 | Sırlı pişirim yapılır. | |
| 14 | Dekor pişirimi yapılır. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Kura Hande Seramik üretiminde alçı model ve kalıp şekillendirme, İstanbul, Mimar Sinan Üniversitesi GSF.yayını 1993 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Öğrenci seramik çaydanlık, vazo ve hediyelik eşyalar üzerine araştırma yapar ve bu alandaki standartları öğrenir. |
| 2 | Bu alandaki imalat ve ürün teknik resmini çizmeyi öğrenir. |
| 3 | Çaydanlık, vazo ve hediyelik modeli yapmayı öğrenir. |
| 4 | Çaydanlık, vazo ve hediyelik kalıbı yapmayı öğrenir. |
| 5 | Çaydanlık, vazo ve hediyelik kalıbına el döküm sistemine göre döküm yapmayı öğrenir. |
| 6 | Kalıptan çıkmış olan yarı mamulleri sırlamayı ve pişirmeyi öğrenir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Proje / Tasarım | 30 |
| Toplam | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ödev | 1 | 8 | 8 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
| Performans Görevi (Atölye) | 10 | 7 | 70 |
| Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
| Performans Görevi (Atölye) | 10 | 7 | 70 |
| Toplam İş Yükü | 358 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 14,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 10 | ||