Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Portfolyo Tasarımı | GIT 418 | 8 | 1 + 2 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. SEVTAP SARICA |
Dersi Verenler | ÖZLEM FAZLIOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilerin profesyonel hayata başladıklarında kendilerini ve çalışmalarını en iyi şekilde ifade edebilmeleri için, tüm eğitim sürecinde hazırladığı çalışmaları bir portfolyo içinde sunmaları ve hazırlanacak portfolyo için gerekli kavramsal ve teknik bilgileri edinmeleri |
Dersin İçeriği | Özgün bir portfolyo tasarlamak |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çalışmalarını profesyonellere sunabilme | Anlatım, | Proje / Tasarım, |
2 | Etkili bir özgeçmiş tasarlayabilme | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Proje / Tasarım, |
3 | Profesyonel hayata başvuruya hazır hale gelme | Anlatım, | Sınav, |
4 | Portfolyo için çalışmaları toparlama ve sınıflandırma | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içeriğinin sunulması, dönem ile ilgili genel beklentilerin anlatılması | |
2 | Örnekler üzerinden inceleme ve içerik sınıflandırma | |
3 | Çalışmaların seçimi ve sınıflandırılması gibi teknik hazırlıklar | |
4 | Çalışmaların seçimi ve sınıflandırılması gibi teknik hazırlıklar | |
5 | Özgeçmiş tasarımı ve portfolyonun biçimine karar verme | |
6 | Sayfa düzeni tasarımı | |
7 | Sayfa düzeni tasarımı | |
8 | Uygulamaya başlama ve ara sınav | |
9 | Portfolyo uygulama | |
10 | Portfolyo uygulama | |
11 | Portfolyo uygulama | |
12 | Kapak tasarımı | |
13 | Portfolyo sunumu | |
14 | Portfolyo sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | www.behance.net |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | X | |||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | X | |||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | X | |||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | X | |||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | |||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çalışmalarını profesyonellere sunabilme | |||||||||||||||
2 | Etkili bir özgeçmiş tasarlayabilme | |||||||||||||||
3 | Profesyonel hayata başvuruya hazır hale gelme | |||||||||||||||
4 | Portfolyo için çalışmaları toparlama ve sınıflandırma |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 30 |
2. Proje / Tasarım | 35 |
3. Proje / Tasarım | 35 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Proje / Tasarım | 2 | 1 | 2 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 37 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 1,48 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |