| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Oyun Tasarımı | GIT 324 | 6 | 1 + 2 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. SEVTAP SARICA |
| Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. ASLI İGİT, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Görsel İletişim Tasarımı öğrencilerine oyun tasarımı alanında temel bilgi ve uygulamaları kazandırmak; yeni medyada etkileşimli öykü aktarma biçimleri olarak dijital oyunlara tasarımcı perspektifinden bir bakış geliştirmek. |
| Dersin İçeriği | Oyuna kuramsal yaklaşımlar ile oyun tasarımının temel ilkeleri, aşamaları ve yapım süreçleri; oyun tasarım dosyasının hazırlanması ve basit bir oyunun tasarlanması bu dersin içeriğini oluşturur. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Oyuna kuramsal yaklaşımları öğrenir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Ödev, |
| 2 | Oyun türlerini ayırt eder ve oyuncu bakış açısıyla oyunları inceler. | Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, | Ödev, Proje / Tasarım, |
| 3 | Oyun çözümlemesi yapar | Anlatım, Gösteri, Örnek Olay, | Ödev, Proje / Tasarım, |
| 4 | Dijital oyunun alt metninin nasıl çözümlemelenceğini kavrar ve uygular | Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi, |
| 5 | Dijital oyunun alt metninin nasıl çözümlemelenceğini kavrar ve uygular ve bu doğrultuda örnekler hazırlar | Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , | Performans Görevi, Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Oyun kavramının tanımlanması, oyun türleri ve oyunun kültürel işlevleri | |
| 2 | Oyun oynama etkinliği ve oyunun nitelikleri üzerine tartışma | |
| 3 | Dijital oyuna kuramsal yaklaşımlar: Ludoloji / naratoloji tartışması | |
| 4 | Oyuna tasarımcı perspektifinden bakmak: Oyun tasarımının biçimsel öğeleri | |
| 5 | Oyun tasarımının dramatik öğeleri ve etkileşimli öykü/drama / Etkileşimli drama sistemleri | Seçilen bir dijital oyun çözümlenmek üzere oynanır. |
| 6 | Oyunun yapısal çözümlenmesi | Seçilen bir dijital oyun çözümlenmek üzere oynanır. |
| 7 | Dijital oyun geliştirme aşamaları, yapım süreçleri ve iş bölümü | |
| 8 | Oyun tasarım dosyası (Game Design Document) hazırlamak | GDD (1 sheet) hazırlanır. |
| 9 | 3K: Karakter, Kamera ve Kontroller | GDD (10 pages) hazırlanır. |
| 10 | Aşama tasarımı, mekanlar ve oynanışın ilerleyişi / HUD ve gösterge tasarımları | |
| 11 | Tasarım uygulama I | GDD tamamlanır. |
| 12 | Tasarım uygulama II | |
| 13 | Gezi (Oyuncak müzesi ve/veya oyun stüdyosu) | |
| 14 | Final |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Homo Ludens, Johan Huizingua Man, Play and Games, Roger Caillois Level Up: The Guide to Great Video Game Design, Scott Rogers Game Design Workshop, Tracy Fullerton Digital Storytelling: A Creator´s Guide to Interactive Entertainment, Carolyn Handler Miller Character Development and Storytelling for Games, Lee Sheldon |
| Ders Kaynakları | Oyun ve Bügü, Metin And Kahramanın Sonsuz Yolculuğu, Joseph Campbell http://www.gamasutra.com/ |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | ||||||
| 2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | ||||||
| 3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | ||||||
| 4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | ||||||
| 5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | ||||||
| 6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | ||||||
| 7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | ||||||
| 8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | ||||||
| 9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | ||||||
| 10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | ||||||
| 11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | ||||||
| 12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | ||||||
| 13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | ||||||
| 14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | ||||||
| 15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Oyuna kuramsal yaklaşımları öğrenir. | |||||||||||||||
| 2 | Oyun türlerini ayırt eder ve oyuncu bakış açısıyla oyunları inceler. | |||||||||||||||
| 3 | Oyun çözümlemesi yapar | |||||||||||||||
| 4 | Dijital oyunun alt metninin nasıl çözümlemelenceğini kavrar ve uygular | |||||||||||||||
| 5 | Dijital oyunun alt metninin nasıl çözümlemelenceğini kavrar ve uygular ve bu doğrultuda örnekler hazırlar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Proje / Tasarım | 25 |
| Toplam | 25 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 134 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||