| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Reklam | GIT 212 | 4 | 1 + 2 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | MERVE BOZKURT CİNCİ |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. GÖKÇE BÜYÜKŞENGÜR, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin profesyonel reklam tasarımı ya da diğer çalışmAlarında kullanabilecekleri reklam tasarımı süreci ve geçmişi ile ilgili bilgi verilmesi ve uygulamalarla bu unsurları kullanabilmelerinin sağlanması |
| Dersin İçeriği | Reklamın tarihçesi, gelişimi ve uygulama süreci ile ilgili bilgiler verilir, grup çalışmaları ile reklam çalışması alıştırmaları yapılır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Reklam tasarım süreci, reklam türleri ve tekniklerini bilgilerini kullanarak taslak hazırlar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Reklam sürecini ajans yapısı içinde yönetir | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Kendi işlerinde reklam bilgilerini kullanır | Anlatım, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav, |
| 4 | 4) Reklam için medya ve bütçe planı yapar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Reklamın tarihçesi | |
| 2 | Reklamın türleri ve unsurları | |
| 3 | Örnek olay ve uygulama | |
| 4 | Toplumsal, ekonomik, kültürel ve yasal açıdan reklam | |
| 5 | Reklam Süreci | |
| 6 | Reklam Süreci uygalama | |
| 7 | Reklam ajansı ve örgütlenmesi | |
| 8 | Müşteri İlişkileri | |
| 9 | Yaratıcı Birim | |
| 10 | Örnek olay ve uygulama | |
| 11 | Medya planı ve bütçe | |
| 12 | Yapım süreci | |
| 13 | Reklamcılıkta ölçme ve sınama yöntemleri | |
| 14 | Uygulama sunumları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer |
| Ders Kaynakları | Ambrose, G. ve Harris, P. (2012).Tipografinin Temelleri, İstanbul: Literatür Yayıncılık |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | ||||||
| 2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | ||||||
| 3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | ||||||
| 4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | ||||||
| 5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | ||||||
| 6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | ||||||
| 7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | ||||||
| 8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | ||||||
| 9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | ||||||
| 10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | ||||||
| 11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | ||||||
| 12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | ||||||
| 13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | ||||||
| 14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | ||||||
| 15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Reklam tasarım süreci, reklam türleri ve tekniklerini bilgilerini kullanarak taslak hazırlar. | |||||||||||||||
| 2 | Reklam sürecini ajans yapısı içinde yönetir | |||||||||||||||
| 3 | Kendi işlerinde reklam bilgilerini kullanır | |||||||||||||||
| 4 | 4) Reklam için medya ve bütçe planı yapar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 25 |
| 2. Ödev | 25 |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Ödev | 2 | 16 | 32 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Proje / Tasarım | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 120 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||