| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çağdaş Eğitim Akımları | ILA 428 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ABDURRAHMAN HENDEK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Kübra Cevherli |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, günümüzdeki eğitim teorileri hakkında bilgi vermektir |
| Dersin İçeriği | Bu derste eğitim düşüncesinin gelişimi ve günümüzde ulaştığı boyutlar ve farklı akımların görüşleri açıklanacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Eğitim-felsefe ilişkisini ve eğitimin felsefi boyutunu açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav, |
| 2 | Eğitim düşüncesinin tarihi gelişimini özetler | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
| 3 | Eğitimin Felsefesi teorilerini tahlil eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Temel öğrenme teorilerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Eğitimin süreç ve yöntem teorilerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 6 | Farklı eğitim teorilerini karşılaştırarak değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş: Felsefe ve Eğitim | |
| 2 | Temel Sistematik Felsefe Ekollerinin Eğitim Görüşleri | |
| 3 | Eğitimde Daimicilik (Prennialism) Akımı | |
| 4 | Eğitimde Esasicilik (Essentialism) Akımı | |
| 5 | Eğitimde İlerlemecilik (Progressivism) Akımı | |
| 6 | Yeniden İnşacılık (Reconstructionalism) Akımı | |
| 7 | Nitelikler Öncelikli Eğitim ve Endüstriye dayalı Eğitim | |
| 8 | Eğitimde Kalite Odaklı Yönetim Yapılanması ve TKY | |
| 9 | Eğitim Süreci ve Yöntemleri ile İlgili Farklı Görüşler | |
| 10 | Çocuk Merkezli Eğitim Yaklaşımı | |
| 11 | Konu Merkezli Eğitim Yaklaşımı | |
| 12 | Demokratik Eğitim Yaklaşımı | |
| 13 | Yapılandırmacı Eğitim Yaklaşımı | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1- Suat CEBECİ, Eğitim Teorileri Ders Notları, Sakarya, 2007 |
| Ders Kaynakları | 2- Kemal AYTAÇ, Çağdaş Eğitim Akımları, A.Ü. Dil ve Tarih- Coğrafya Fakültesi Yayınları Ankara, 1978 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. | ||||||
| 2 | Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | ||||||
| 3 | Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | ||||||
| 4 | Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | ||||||
| 5 | İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. | ||||||
| 6 | Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. | ||||||
| 7 | Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. | ||||||
| 8 | İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. | X | |||||
| 9 | Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. | X | |||||
| 10 | Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
| 11 | İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. | ||||||
| 12 | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
| 13 | İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. | X | |||||
| 14 | İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Eğitim-felsefe ilişkisini ve eğitimin felsefi boyutunu açıklar | ||||||||||||||
| 2 | Eğitim düşüncesinin tarihi gelişimini özetler | ||||||||||||||
| 3 | Eğitimin Felsefesi teorilerini tahlil eder | ||||||||||||||
| 4 | Temel öğrenme teorilerini açıklar | ||||||||||||||
| 5 | Eğitimin süreç ve yöntem teorilerini açıklar | ||||||||||||||
| 6 | Farklı eğitim teorilerini karşılaştırarak değerlendirir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 122 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||