| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Proje II | GIT 522 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç. MURAT ERTÜRK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Görsel İletişim Tasarımı alanında özgün bir proje ortaya koyulmasını amaçlar. |
| Dersin İçeriği | Film, video, animasyon, grafik ve fotoğraf alanlarında özgün bir proje tasarlanmasını ve üretilmesini içerir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Proje yapmadan önce literatür taraması yapmayı bilir. | Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 2 | Proje konusu seçer ve sınırlılıkları belirler. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Proje / Tasarım, |
| 3 | Proje konusuna göre üretim sürecini planlar. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi, |
| 4 | Üretim sürecini belirlenen takvime göre yürütür. | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, | Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi, |
| 5 | Proje metni yazabilir. | Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 6 | Projesini etkili bir şekilde sunabilir. | Anlatım, Gösteri, Proje Temelli Öğrenme , | Portfolyo, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Alan ile ilgili örnek çalışmaların değerlendirilmesi | Alandan örnekler |
| 2 | Konu ve temanın belirlenmesi | Alandan Makaleler |
| 3 | Kavramların belirlenmesi | Kavram araştırması |
| 4 | Fikrin geliştirilmesi ve araştırma süreci | Alandan kaynaklar |
| 5 | Fikrin geliştirilmesi ve araştırma süreci | Alandan kaynaklar |
| 6 | Fikrin geliştirilmesi ve araştırma süreci | Alandan kaynaklar |
| 7 | Uygulama süreci | Üretim ile ilgili teknik kitaplar |
| 8 | Uygulama süreci | uygulama |
| 9 | Uygulama süreci | Uygulama |
| 10 | Uygulama süreci | Uygulama |
| 11 | Uygulama süreci | uygulama |
| 12 | Proje sunumları | Sunum |
| 13 | Proje sunumları | sunum |
| 14 | Proje sunumları | sunum |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Sinematografi: Kuram ve Uygulama, Blain Brown The Animator´s Survival Kit, Roger Williams The Advenced Art of Stop Motion, Ken Priebe The Web Content Style Guide: The Essential Reference for Online Writers, Editors and Managers, Gerry McGovern(Author), Rob Norton (Author), Catherine O´Dowd (Author) Ambrose, Gavin (2013). Grafik Tasarımda Dil ve Yaklaşım Levend Kılıç, Görüntü Estetiği, İstanbul 2003, İnkılap Kitabevi |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Görsel İletişim Tasarımı alanında araştırma yapmaya temel olacak kavram, yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazanır. | X | |||||
| 2 | Sanat ve anlam ilişkisini sorgulayıp, sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirerek çağdaş anlam üretimiyle ilgili sorunlara dair farkındalık kazanır. | X | |||||
| 3 | Değişen iletişim teknolojilerinin yarattığı toplumsal, kültürel, siyasal ve ekonomik dönüşümlerinin farkına varıp iletişim teknolojilerinin dünyayı nasıl dönüştürdüğünü kavrar. | X | |||||
| 4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında özgün bir proje (film, video, animasyon, grafik ve fotoğraf) tasarlanmasını ve üretilmesini öğrenip, bu tasarım projesini gerçekleştirme ve sunabilme ön yetisi kazanır. | X | |||||
| 5 | Görsel İletişim Tasarımı alanında yeniliklere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
| 6 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında Görsel İletişim Tasarımı alanına katkı sağlama becerisini kazanır. | X | |||||
| 7 | Tarihsel gelişimi bağlamında imgenin işlev ve niteliğini öğrenip görmenin zihinsel ve bilişsel bir etkinlik olduğunu kavrar. | X | |||||
| 8 | Görsel iletişim araçlarının evrimini tarihsel bir dizgede yorumlayarak görsel iletişim tekniklerini yaratıcı bir biçimde kullanmayı öğrenir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Proje yapmadan önce literatür taraması yapmayı bilir. | ||||||||
| 2 | Proje konusu seçer ve sınırlılıkları belirler. | ||||||||
| 3 | Proje konusuna göre üretim sürecini planlar. | ||||||||
| 4 | Üretim sürecini belirlenen takvime göre yürütür. | ||||||||
| 5 | Proje metni yazabilir. | ||||||||
| 6 | Projesini etkili bir şekilde sunabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Proje / Tasarım | 50 |
| 1. Performans Görevi (Atölye) | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Proje / Tasarım | 6 | 5 | 30 |
| Performans Görevi (Atölye) | 6 | 6 | 36 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 6 | 6 | 36 |
| Toplam İş Yükü | 153 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||