| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çocuk Gelişimi | OEO 105 | 1 | 2 + 0 | 2 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ASLAN BAĞCI |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Özlem Aslan Bağcı |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrencilerin okul öncesi dönemde çocuk gelişimi ile ilgili temel kavramları ve bu dönemin özellikleri öğrenmesi amaçlanmıştır. |
| Dersin İçeriği | Gelişme, büyüme, olgunlaşma; gelişimin ilkeleri; doğum öncesi gelişim ve doğum öncesi gelişimi etkileyen etmenler; fiziksel gelişim, tanımı ve önemi; çocuklarda 0-12 yaş fiziksel gelişim özellikleri; ergenlik döneminin fiziksel ve fizyolojik özellikleri; bilişsel gelişim, tanımı ve önemi; bilişsel gelişimle ilgili kavramlar; dil gelişimi, tanımı ve önemi; dil gelişimini etkileyen etmenler; sosyal-duygusal gelişim, tanımı ve önemi; dönemlere göre sosyal-duygusal gelişim özellikleri; ahlak gelişimi, tanımı ve önemi; ahlaki gelişim süreci ve özellikleri; cinsel gelişim ve eğitim; cinsel eğitim; özbakım becerileri, özbakım becerilerinin gelişimi ve gelişimsel dönemlere göre özbakım becerileri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çocuk gelişimi ile ilgili temel kavramları ayırt eder. | Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 2 | Fiziksel gelişimin özelliklerini sıralar. | Anlatım, | Sınav, |
| 3 | Bilişsel gelişimin özelliklerini kavrar. | Anlatım, | Sınav, |
| 4 | Dil gelişiminin özelliklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
| 5 | Sosyal-duygusal gelişimin özelliklerini kavrar. | Anlatım, | Sözlü Sınav, |
| 6 | Ahlaki ve cinsel gelişimin özelliklerini sıralar. | Anlatım, | Sınav, |
| 7 | Öz bakım becerilerinin gelişimini açıklar. | Anlatım, | Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Temel Kavramlar; gelişim, büyüme, olgunlaşma | |
| 2 | Gelişimin ilkeleri | |
| 3 | Doğum öncesi gelişim ve doğum öncesi gelişimi etkileyen etmenler | |
| 4 | Fiziksel gelişim tanımı ve önemi, çocuklarda 0-12 yaş fiziksel gelişim özellikleri | |
| 5 | Ergenlik döneminin fiziksel ve fizyolojik özellikleri | |
| 6 | Bilişsel gelişim tanımı ve önemi bilişsel gelişim ile ilgili kavramlar. | |
| 7 | Dönemlere göre bilişsel gelişim özellikleri | |
| 8 | Dil gelişimi tanımı ve önemi,Dönemlere göre dil gelişim özellikleri dil gelişimini etkileyen etmenler | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Sosyal Duygusal gelişim tanımı ve önemi, dönemlere göre sosyal duygusal gelişim özellikleri | |
| 11 | Ahlaki gelişim tanımı ve önemi, ahlaki gelişim süreci ve özellikleri | |
| 12 | Cinsel gelişim ve eğitimi, cinsel gelişim ile ilgili kavramlar, | |
| 13 | Cinsel gelişimi etkileyen etmenler, cinsel gelişim süreci ve cinsel eğitim | |
| 14 | Özbakım becerileri, Özbakım becerilerinin gelişimi ve gelişimsel dönemlere göre özbakım becerileri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları |
[1]Okul Öncesi Çocuğun Gelişimi ve Eğitimi(2007)Erdal Budak ve Ahmet Akbaş,Pozitif Yayn. İstanbul |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. | X | |||||
| 2 | Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. | ||||||
| 3 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
| 4 | Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. | X | |||||
| 5 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
| 6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. | X | |||||
| 7 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. | X | |||||
| 9 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. | X | |||||
| 10 | Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. | ||||||
| 11 | Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. | ||||||
| 12 | Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
| 13 | Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. | ||||||
| 14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
| 15 | Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çocuk gelişimi ile ilgili temel kavramları ayırt eder. | |||||||||||||||
| 2 | Fiziksel gelişimin özelliklerini sıralar. | |||||||||||||||
| 3 | Bilişsel gelişimin özelliklerini kavrar. | |||||||||||||||
| 4 | Dil gelişiminin özelliklerini açıklar. | |||||||||||||||
| 5 | Sosyal-duygusal gelişimin özelliklerini kavrar. | |||||||||||||||
| 6 | Ahlaki ve cinsel gelişimin özelliklerini sıralar. | |||||||||||||||
| 7 | Öz bakım becerilerinin gelişimini açıklar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 1 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 91 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 28 | 2 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 28 | 2 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Ödev | 7 | 2 | 14 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 142 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||