| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yayılma Kuramı | ILB 628 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYTEKİN İŞMAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Yayılma Teorisi Hakkında Bilgi vermek |
| Dersin İçeriği | Yayılma Teorisi ve Temel Kavramları. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yayılma kuramının temel kavramlarını kavrama. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 2 | Yayılma kuramını uygulayabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 3 | Yayılma kuramını yeni ortamlarda uygulayabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş - Tanışma | |
| 2 | Yayılım Araştırmalarının Geçmişi | |
| 3 | Yayılım Araştırmalarına Yapılan Katkılar ve Eleştiriler | |
| 4 | Yeniliklerin Oluşturulması | |
| 5 | Yenilik Karar Süreci | |
| 6 | Yeniliklerin Özellikleri ve Benimsenme Oranı | |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Yenilikçilik ve Benimseyen Kategorileri | |
| 9 | Değişim Ajanı | |
| 10 | Yayılım Ağları | |
| 11 | Kurumlarda Yenilik | |
| 12 | Yeniliklerin Sonuçları | |
| 13 | Genel Değerlendirme | |
| 14 | Final |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Rogers, E. (1962) Diffusion of İnnovations. NY: Free Press. Rogers, E. (1976), The Diffusion of Innovations. In: Lerner, D. ve W. Schramm (1976) Rogers, E. (1995) Diffusion of Innovations. the Free Press. Fourth Edition. |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İletişim bilimlerinin çeşitli alanlarında doktora düzeyinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak. | X | |||||
| 2 | Alanla ilgili güncel çalışmaları, gelişme ve yenilikleri takip edebilmek. | X | |||||
| 3 | Alandaki ampirik ve teorik çalışmaları analiz edebilmek ve tartışabilmek. | X | |||||
| 4 | İletişim bilimlerine ilişkin hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek donanıma sahip olmak. | X | |||||
| 5 | Ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye erişme, araştırma yapabilme, veri toplama ve bu verileri çözümleyip yorumlayabilmek yetisine sahip olmak. | X | |||||
| 6 | Farklı disiplinlerle etkileşim kurabilmek ve disiplinlerarası çalışmalar üretebilme becerisi geliştirmek. | X | |||||
| 7 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapabilmek ve literatüre katkı sağlayabilmek. | X | |||||
| 8 | Tüm bu çalışmalar süresince etik sorumlulukların bilincinde olmak ve buna uygun davranmak. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yayılma kuramının temel kavramlarını kavrama. | ||||||||
| 2 | Yayılma kuramını uygulayabilme. | ||||||||
| 3 | Yayılma kuramını yeni ortamlarda uygulayabilme. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 50 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||