| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Uluslararası Antlaşmalar ve Türkiye | ULI 320 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ENSAR MUSLU |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ENSAR MUSLU, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Uluslararası antlaşmaların çeşitleri ve özellikleri anlatılacaktır. Daha sonra Türkiye’nin uluslararası antlaşmalara taraf olma süreci açıklanacaktır. Ardından Türkiye’nin taraf olduğu uluslararası antlaşmalar konulara göre tasnif edilerek incelenecektir. |
| Dersin İçeriği | Uluslararası antlaşma çeşitleri, Türkiye’nin uluslararası antlaşmalara taraf olmasına dair mevzuat, Türkiye’nin taraf olduğu uluslararası antlaşmalar bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Uluslararası antlaşma çeşitlerini ve farklı nitelikteki antlaşmaların özelliklerini kavrar. | Anlatım, Örnek Olay, | Sınav, |
| 2 | Türkiye’nin uluslararası antlaşmalara taraf olma yöntemlerini öğrenir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, |
| 3 | Türkiye’nin antlaşmalardan doğan hak ve yükümlülüklerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Uluslararası antlaşma çeşitleri ve özellikleri | |
| 2 | Türkiye’nin uluslararası antlaşmalara taraf olma prosedürü | |
| 3 | Türkiye’nin taraf olduğu uluslararası antlaşmalar | |
| 4 | Kuruluşuna, egemenliğine ve sınırlarına ilişkin antlaşmalar | |
| 5 | Osmanlı’nın halefi olması nedeniyle taraf olduğu antlaşmalar | |
| 6 | Uluslararası hukukun genel düzenine dair antlaşmalar (MC ve BM Şartları, Uluslararası Antlaşmalar Viyana Sözleşmesi, Diplomatik İlişkiler Hakkında Viyana Sözleşmesi, vs.) | |
| 7 | Güvenlik ve savunma antlaşmaları, askeri antlaşmaları (NATO, Bağdat Paktı, Balkan Paktı, AGİT vs.) | |
| 8 | Küresel ekonomik ilişkilere ilişkin antlaşmalar (DTÖ, IMF, DB, Gümrük Birliği ..) | |
| 9 | Vize | |
| 10 | Geniş kapsamlı işbirliği antlaşmaları (AB, İİT vs.) | |
| 11 | Komşularla yapılmış ikili antlaşmalar | |
| 12 | Diğer devletlerle ikili anlaşmalar | |
| 13 | Türkiye’nin taraf olduğu diğer antlaşmalar | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Milletlerarası Hukuk Mevzuatı, Enver Bozkurt |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme | X | |||||
| 2 | Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme | ||||||
| 3 | Yabancı dil becerisini geliştirme | ||||||
| 4 | Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme | X | |||||
| 5 | Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme | ||||||
| 6 | Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme | ||||||
| 7 | Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme | ||||||
| 8 | Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme | X | |||||
| 9 | Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme | ||||||
| 10 | Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme | X | |||||
| 11 | İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme | X | |||||
| 12 | Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme | X | |||||
| 13 | Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme | ||||||
| 14 | Uluslararası Güvenlik sorunlarını ve bu alana ilişkin teorik yaklaşımlarını inceleme | ||||||
| 15 | Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme | ||||||
| 16 | Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme | X | |||||
| 17 | İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme | ||||||
| 18 | Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme | ||||||
| 19 | Temel bilgisayar becerilerini edinme | ||||||
| 20 | Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Uluslararası antlaşma çeşitlerini ve farklı nitelikteki antlaşmaların özelliklerini kavrar. | ||||||||||||||||||||
| 2 | Türkiye’nin uluslararası antlaşmalara taraf olma yöntemlerini öğrenir. | ||||||||||||||||||||
| 3 | Türkiye’nin antlaşmalardan doğan hak ve yükümlülüklerini bilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 20 |
| 3. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 3 | 5 | 15 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 120 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||