Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yönetim Psikolojisi | SBK 434 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA LÜTFİ ŞEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MUSTAFA LÜTFİ ŞEN, |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Dr. Ömer Faruk Köktaş |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Kamu personelinin sosyo-psikolojik yönleri ve davranış örüntüleri hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği | Bu derste yönetim psikolojisinin alanı; yönetimde psikolojik sorunlar; beşeri kaynakların kullanılması; personelin seçilmesi ve eğitimi; gruplaşma ve grup psikolojisi; yönetim-çevre ilişkileri konuları kamu yönetimi perspektifinden ele alınacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çalışanların sosyo-psikolojik sorunlarını bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sözlü Sınav, Ödev, Sınav, |
2 | Çalışanların sosyo-psikolojik sorunlarına çözüm üretir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Örgütsel davranış kuramlarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
4 | İş ile personel arasındaki uyumu test eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
5 | Çalışanların yönetime katılmasını sağlayacak mekanizmaları araştırır ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
6 | Çalışanları motive edecek politikalar geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim ve Örgüt Psikolojisinin Gelişimi | Erol Eren (2001), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınevi, İstanbul, ss.13-20. |
2 | Yönetim Psikolojisi Kuramları | Erol Eren (2001), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınevi, İstanbul, ss.26-28 |
3 | Yönetim psikolojisine modern yaklaşımlar | Erol Eren (2001), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınevi, İstanbul, ss.84-96. |
4 | Kişilik ve Kişisel Farklılıkların Analizi | Erol Eren (2001), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınevi, İstanbul, ss.117-127. |
5 | Örgütlerde Gruplar ve grup dinamiği | Erol Eren (2001), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınevi, İstanbul, ss.138-161. |
6 | Örgütlerde çatışma | Erol Eren (2001), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınevi, İstanbul, ss.197-217. |
7 | ARA SINAV | |
8 | İşte Monotonluk Sorunu ve Önlenmesi | Erol Eren (2001), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınevi, İstanbul, ss.217–222 ve ss. 241-253. |
9 | Örgütlerde motivasyon | Erol Eren (2001), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınevi, İstanbul, ss.253-267. |
10 | Örgüt Kültürü | Erol Eren (2001), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınevi, İstanbul, ss.267-277. |
11 | Örgütsel karar verme | Erol Eren (2001), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınevi, İstanbul, ss.277-291. |
12 | Örgütlerde Yönetime Katılma | Erol Eren (2001), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınevi, İstanbul, ss.319-349. |
13 | İşe Devamsızlık Sorunu ve Personel Devri | Erol Eren (2001), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınevi, İstanbul, ss.395-413. |
14 | Liderlik |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yönetim Psikolojisi Ders Notları |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip etmek | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olmak | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilmek | ||||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olmak | ||||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olmak | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilmek | X | |||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olmak | X | |||||
10 | Türkçe’yi iyi kullanan, yazılı ve sözlü iletişimi iyi, kendini doğru şekilde ifade edebilen ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
11 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilmek | X | |||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çalışanların sosyo-psikolojik sorunlarını bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak analiz eder. | ||||||||||||
2 | Çalışanların sosyo-psikolojik sorunlarına çözüm üretir. | ||||||||||||
3 | Örgütsel davranış kuramlarını öğrenir. | ||||||||||||
4 | İş ile personel arasındaki uyumu test eder. | ||||||||||||
5 | Çalışanların yönetime katılmasını sağlayacak mekanizmaları araştırır ve uygular. | ||||||||||||
6 | Çalışanları motive edecek politikalar geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |