| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Tıbbi Sekreterlik | TDS 106 | 2 | 2 + 1 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SABİHA SEVİNÇ ALTAŞ |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. SABİHA SEVİNÇ ALTAŞ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Tıbbi sekreter olabilmek için gerekli olan bilgi ve becerilerin kazandırılması. |
| Dersin İçeriği | Sekreterliğin tanımı, önemi, tıbbi sekreterin sağlık ekibi içerisindeki yeri ve taşıması gereken özellikler. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Tıbbi sekreter olabilmek için gerekli bilgilerin kazandırılması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 2 | Hastalarla etkin iletişim kurma yollarının kazandırılması. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Bürolarda işi basitleştirme ve verimli olmak için gerekli tekniklerin öğretilmesi. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sekreterlik mesleğinin tarihsel gelişimi, Türkiye ve dünyada sekreterlik | 2/3,5,1 |
| 2 | Sekreterliğin tanımı ve görevleri | 2/15,1,5 |
| 3 | Sekreterliğin sınıflandırılması | 1,2/11,5 |
| 4 | Sekreterlik mesleğinin önemi | 1,5 |
| 5 | Sekreterin mesleki ve kişisel nitelikleri | 5,1, 2/5 |
| 6 | Sekreterin duygusal ve bilişsel özellikleri | 1,3,5 |
| 7 | Sekreterlikte etkin iletişim | 5,2/21 |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Tıbbi sekreterlik türleri ve görevleri, sağlık ekibi içerisindeki yeri ve tıbbi sekreteri diğer sekreterlik türlerinden ayıran özellikler | 1,5 |
| 10 | Tıbbi sekreterlerin sağlık personeli, hasta ve hasta yakınları ile İlişkileri | 1,5 |
| 11 | Tıbbi sekreterlikte mesleki saygı ve etik | 1,5 |
| 12 | Sağlık kurumlarında büro makineleri, büro araç ve gereçlerinin kullanım ve bakımı | 1,5 |
| 13 | Bürolarda verimlilik ve işi basitleştirme teknikleri | 1,5,6/55-145 |
| 14 | Sekreterlik hizmetlerinde planlama, organizasyon, yürütme ve denetim | 1,5 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Tengilimoğlu, D. Yönetici ve Tıp Sekreterliği |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kurumsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak | X | |||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kaanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek | X | |||||
| 4 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak | X | |||||
| 5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak | X | |||||
| 6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hakim ve alanındaki yeilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak | X | |||||
| 7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak | X | |||||
| 8 | Tarihi değerlere saygılı, Sağlık Hizmetleri ile ilgili konularda hasta hakları, sosyal sorumluluk,evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilgi ve bilincine sahip olmak | X | |||||
| 9 | İş hukuku ve iş güvenliği , çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak | X | |||||
| 10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisini kazanmak | X | |||||
| 11 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tıbbi sekreter olabilmek için gerekli bilgilerin kazandırılması. | |||||||||||
| 2 | Hastalarla etkin iletişim kurma yollarının kazandırılması. | |||||||||||
| 3 | Bürolarda işi basitleştirme ve verimli olmak için gerekli tekniklerin öğretilmesi. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 135 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||