Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yeni Nesil Çelikler | IMM 601 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞADUMAN ŞEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ŞADUMAN ŞEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | İlerı teknolojı ürünü yüksek mukavemetlı çeliklerde (AHSS) Sekillendirme ve Sekillendirme Yöntemlerinin ve bu yüksek mukavemetli çelik türlerinin otomotiv sektöründe kullanım yerlerinin,birleştirme kriterlerinin öğrenciye kavratılması. |
Dersin İçeriği | Çeliklerin sınıflandırılması, Çelik Ürünleri ,Otomotiv çelikleri, Ticari Çelikler, Çekilebilir Çelikler, Derin Çekilebilir Çelikler, Ekstra Derin Çekilebilir Çelikler, ileri teknoloji Ürünü Yüksek Mukavemetli Çelikler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Otomotiv sektörü için çelik seçimi yapar . | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
2 | Kullanım yerlerine uygun ,birleştirilebilme ve şekillendirilebilme özelliklerine göre çelik önerir önerir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | AHSS Çeliklerinin mekanik özelliklerini bilir,kullanılacağı yere göre önerir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel olarak çelikler, sınıflandırılması, alaşımlı ve alaşımsız çelikler, çeliklerde alaşım elementlerinin etkileri | |
2 | Çeliklerin sınıflandırılması, Otomotiv çelikleri, | |
3 | Geleneksel Yüksek Mukavemetli Çelikler, HSLA çelikler | |
4 | İleri Yüksek Mukavemetli Çelikler | |
5 | Çift Fazlı Çelikler (Dual Phase Steels) (DP) Kompleks Fazlı Çelikler | |
6 | Martenzitik Çelikler (MS) Ferritik-Beynitik Çelikler (FB) | |
7 | Dönüşümlü Plastisite Etkili Çelikler (TRIP) İkizlenme Plastisite Etkili (TWIP) Çelikler | |
8 | TRIPLEX Çelikleri, Kompleks Fazlı Çelikler | |
9 | Sıcak Şekillendirilmiş Çelikler, Post-Forming Isıl İşlem Yapılabilir Çelikler (PFHT) | |
10 | Martensitik Çelikler,Mangan – Boron Çelikleri | |
11 | İkinci ve üçüncü nesil çelikler | |
12 | İlerı teknolojı ürünü yüksek mukavemetlı çeliklerde (AHSS) mekanik özellikler | |
13 | İlerı teknolojı ürünü yüksek mukavemetlı çeliklerde (AHSS) Sekillendirme ve Sekillendirme Yöntemleri | |
14 | İlerı teknolojı ürünü yüksek mukavemetlı çeliklerde (AHSS) Sekillendirme ve Sekillendirme Yöntemleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Prof.Dr.Salim ASLANLAR-Ders Notları |
Ders Kaynakları | Otomotiv endüstrisi ve çelik: yeni nesil çelikler, TÜBİTAK |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İmalat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
2 | İmalat Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
3 | İmalat Mühendisliğinde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılasılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler | ||||||
8 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
11 | İmalat mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | ||||||
12 | İmalat Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve is hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
2. Ödev | 10 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |