| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yeni Nesil Çelikler | IMM 601 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | YOK |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞADUMAN ŞEN |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ŞADUMAN ŞEN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | İlerı teknolojı ürünü yüksek mukavemetlı çeliklerde (AHSS) Sekillendirme ve Sekillendirme Yöntemlerinin ve bu yüksek mukavemetli çelik türlerinin otomotiv sektöründe kullanım yerlerinin,birleştirme kriterlerinin öğrenciye kavratılması. |
| Dersin İçeriği | Çeliklerin sınıflandırılması, Çelik Ürünleri ,Otomotiv çelikleri, Ticari Çelikler, Çekilebilir Çelikler, Derin Çekilebilir Çelikler, Ekstra Derin Çekilebilir Çelikler, ileri teknoloji Ürünü Yüksek Mukavemetli Çelikler |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Otomotiv sektörü için çelik seçimi yapar . | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 2 | Kullanım yerlerine uygun ,birleştirilebilme ve şekillendirilebilme özelliklerine göre çelik önerir önerir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 3 | AHSS Çeliklerinin mekanik özelliklerini bilir,kullanılacağı yere göre önerir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Genel olarak çelikler, sınıflandırılması, alaşımlı ve alaşımsız çelikler, çeliklerde alaşım elementlerinin etkileri | |
| 2 | Çeliklerin sınıflandırılması, Otomotiv çelikleri, | |
| 3 | Geleneksel Yüksek Mukavemetli Çelikler, HSLA çelikler | |
| 4 | İleri Yüksek Mukavemetli Çelikler | |
| 5 | Çift Fazlı Çelikler (Dual Phase Steels) (DP) Kompleks Fazlı Çelikler | |
| 6 | Martenzitik Çelikler (MS) Ferritik-Beynitik Çelikler (FB) | |
| 7 | Dönüşümlü Plastisite Etkili Çelikler (TRIP) İkizlenme Plastisite Etkili (TWIP) Çelikler | |
| 8 | TRIPLEX Çelikleri, Kompleks Fazlı Çelikler | |
| 9 | Sıcak Şekillendirilmiş Çelikler, Post-Forming Isıl İşlem Yapılabilir Çelikler (PFHT) | |
| 10 | Martensitik Çelikler,Mangan – Boron Çelikleri | |
| 11 | İkinci ve üçüncü nesil çelikler | |
| 12 | İlerı teknolojı ürünü yüksek mukavemetlı çeliklerde (AHSS) mekanik özellikler | |
| 13 | İlerı teknolojı ürünü yüksek mukavemetlı çeliklerde (AHSS) Sekillendirme ve Sekillendirme Yöntemleri | |
| 14 | İlerı teknolojı ürünü yüksek mukavemetlı çeliklerde (AHSS) Sekillendirme ve Sekillendirme Yöntemleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Prof.Dr.Salim ASLANLAR-Ders Notları |
| Ders Kaynakları | Otomotiv endüstrisi ve çelik: yeni nesil çelikler, TÜBİTAK |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İmalat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
| 2 | İmalat Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
| 3 | İmalat Mühendisliğinde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
| 4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
| 5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
| 6 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
| 7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılasılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler | ||||||
| 8 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. | ||||||
| 9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
| 10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 11 | İmalat mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | ||||||
| 12 | İmalat Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve is hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Otomotiv sektörü için çelik seçimi yapar . | ||||||||||||
| 2 | Kullanım yerlerine uygun ,birleştirilebilme ve şekillendirilebilme özelliklerine göre çelik önerir önerir | ||||||||||||
| 3 | AHSS Çeliklerinin mekanik özelliklerini bilir,kullanılacağı yere göre önerir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 10 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
| 2. Ödev | 10 |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 2 | 15 | 30 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 160 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||