| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İş Yaşamı ve Etik | UFM 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
| Ön Koşul Dersleri | Ön koşul dersi bulunmamaktadır. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Ender Büyüközkara, Arş. Gör. Bahadır Karadağ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İş yaşamında ortaya çıkan etik problemleri sorgulamak, mevcut iş etik kuralları üzerinde düşünmek, mobbing sorununu analiz etmek. |
| Dersin İçeriği | İş yaşamında karşılaşılan etik problemler. Mevcut meslek kuralları Mobbing Liderlik ve etik yükümlülükleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İş yaşamındaki etik problemleri belirleyebilir. | ||
| 2 | İş yaşamındaki etik problemleri felsefi açıdan sorgulayabilir. | ||
| 3 | Liderliğin etik sorumluluklarını tanımlayabilir. | ||
| 4 | İş ahlakına ilişkin genel bir perspektif kazanır. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İş ahlakı | |
| 2 | İş ahlakı | |
| 3 | İş yaşamında teknoloji | |
| 4 | Aile şirketleri ve etik | |
| 5 | İş yaşamıyla özel yaşam arasında denge | |
| 6 | Yönetmenin ve liderliğin Etiği | |
| 7 | İş gücü yönetimi | |
| 8 | Çalışanlar arası rekabet ve hırs | |
| 9 | Liderlik | |
| 10 | Liderliği hedefleyen çalışanların etik yükümlülükleri | |
| 11 | Mobbing | |
| 12 | İş yaşamında yalan | |
| 13 | İş yaşamında etkin olabilecek bir etik program geliştirmek mümkün mü? | |
| 14 | Final Sınavı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 4 | İş yaşamında karşılaşılan etik problemleri tespit edebilir. | ||||||
| 5 | İş hayatındaki etik problemler üzerine düşünebilir | ||||||
| 6 | Birçok toplumsal tartışmanın, felsefenin eleştirel yaklaşımıyla aydınlatılabileceğini kavrar. | ||||||
| 7 | İş yaşamında karşılaşılan etik problemlere yapıcı bir katkı sağlar. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İş yaşamındaki etik problemleri belirleyebilir. | ||||
| 2 | İş yaşamındaki etik problemleri felsefi açıdan sorgulayabilir. | ||||
| 3 | Liderliğin etik sorumluluklarını tanımlayabilir. | ||||
| 4 | İş ahlakına ilişkin genel bir perspektif kazanır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 189 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 7 | ||