Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İmmünoloji ve Moleküler Biyoloji | LAB 105 | 1 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYLA EREN ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AYLA EREN ÖZDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İmmün sistemnini oluşturan hücre ve yapılar ile canlılk için immün siteminn önemin ve tıbbi laboratuvarlarda kullanılan immünolojik ve moleküler seviyede araştırmalar için kulannılacak yöntem ,araç ve gereçleri ile bunların kullanımında dikkat edilecek özelliklerle yöntemleri öğretmek |
Dersin İçeriği | İmmün sistemn yapısı hakkında genel bilgi,İmmün sistemle ilgili organlar,Primer lenfoid organlar, sekonder lenfoid organlar,İmmün sistemle ilgili hücreler(lenfositler,makrofajlar, monositler, nötrofiller, eozinofiller, bazofiller, NK Naturel Killer hücreler),İmmunglobulinler (yapısı ile ilgili genel bilgiler, izotipler, allotipler, idyotipler, İgG, İgA, İgM, İgD, İgE hakkında genel bilgiler),Serolojik reaksiyonlar, Presipitasyon,İmmün-Elektroforez, Aglütinasyon, Eritrositlerin yer aldığı Aglütinasyon,Heterofil antikor deneyleri ,İnhibisyon Hemadsorbsion ve Hemadsorbsiyon-İnhibisyon deneyi ,Kan grupları ve İmmün sistemn yapısı hakkında genel bilgi,Nükleik asitler (DNA-RNA) ve Nükleik asit çoğaltma yönrtemleri,Moleküler biyolojinin bakteriyoloji parazitoloji ve virolojid kullanımı,Blotlama teknikleri ve mikrobiyolojide kullanımı,Moleküler epidemiyolojinin prensipleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İmmün sistemn yapısı hakkında bilgisi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
2 | Temel Serolojik testleri öğrenir | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, |
3 | İmmün-Elektroforez, Aglütinasyon, Eritrositlerin yer aldığı Aglütinasyon deneylerini öğrenir | Anlatım, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, |
4 | İndirekt ve direkt hemaglütinasyon testlerini öğrenir | Anlatım, | Sınav, |
5 | Kan gruplarını, kan grubu antijenlerini ve kan grubu tespitini öğrenir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, | Sınav, |
6 | Nükleik asitler (DNA-RNA) ve Nükleik asit çoğaltma yöntemlerini öğrenir | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
7 | Restriksiyon endonükleaz enzimleri ve önemini öğrenir | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
8 | Bakteriyoloji, parazitoloji, viroloji ve mikoloji de kullanılan moleküler mikrobiyolojik yöntemleri öğrenir | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
9 | Moleküler epidemiyolojinin prensiplerini öğrenir | Anlatım, Tartışma, | Sınav, |
10 | |||
11 | |||
12 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İmmün sistemn yapısı hakkında genel bilgi | |
2 | İmmün sistemle ilgili organlar, | |
3 | Primer lenfoid organlar, sekonder lenfoid organlar | |
4 | İmmün sistemle ilgili hücreler(lenfositler,makrofajlar, monositler, nötrofiller, eozinofiller, bazofiller, NK Naturel Killer hücreler) | |
5 | İmmunglobulinler (yapısı ile ilgili genel bilgiler, izotipler, allotipler, idyotipler, İgG, İgA, İgM, İgD, İgE hakkında genel bilgiler) | |
6 | Serolojik reaksiyonlar, Presipitasyon | |
7 | Ara sınav | |
8 | İmmün-Elektroforez, Aglütinasyon, Eritrositlerin yer aldığı Aglütinasyon,Heterofil antikor deneyleri | |
9 | Kan grupları ve İmmün sistemn yapısı hakkında genel bilgi | |
10 | İnhibisyon Hemadsorbsion ve Hemadsorbsiyon-İnhibisyon deneyi | |
11 | Nükleik asitler (DNA-RNA) ve Nükleik asit çoğaltma yönrtemleri | |
12 | Moleküler biyolojinin bakteriyoloji parazitoloji ve virolojid kullanımı | |
13 | Blotlama teknikleri ve mikrobiyolojide kullanımı | |
14 | Moleküler epidemiyolojinin prensipleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dersin Hocasının Ders Notu |
Ders Kaynakları | .Erganiş, Osman; İmmünoloji / Konya , Mimoza,1993 2.Gülmezoğlu , Ekrem; İmmünoloji / Ank.H.Taş,1994 3.Özbal , Yusuf; Temel İmmünoloji / İst.Nobel 2000 4.MOLEKÜLER BİYOLOJİDE KULLANILAN YÖNTEMLER. Prof. dr. Güler TEMİZKAN, Prof. Dr. Nazlı ARDA. Nobel Tıp Kitabevi,2008 5.UYGULAMALI MOLEKÜLER MİKROBİYOLOJİ. Prof. DR.Rıza DURMAZ,2004 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili teşhise yönelik verilerin eldesi ve muhafazası ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olmak | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak | X | |||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | X | |||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, Sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | X | |||||
9 | İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | X | |||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
11 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İmmün sistemn yapısı hakkında bilgisi olur | |||||||||||
2 | Temel Serolojik testleri öğrenir | |||||||||||
3 | İmmün-Elektroforez, Aglütinasyon, Eritrositlerin yer aldığı Aglütinasyon deneylerini öğrenir | |||||||||||
4 | İndirekt ve direkt hemaglütinasyon testlerini öğrenir | |||||||||||
5 | Kan gruplarını, kan grubu antijenlerini ve kan grubu tespitini öğrenir. | |||||||||||
6 | Nükleik asitler (DNA-RNA) ve Nükleik asit çoğaltma yöntemlerini öğrenir | |||||||||||
7 | Restriksiyon endonükleaz enzimleri ve önemini öğrenir | |||||||||||
8 | Bakteriyoloji, parazitoloji, viroloji ve mikoloji de kullanılan moleküler mikrobiyolojik yöntemleri öğrenir | |||||||||||
9 | Moleküler epidemiyolojinin prensiplerini öğrenir | |||||||||||
10 | ||||||||||||
11 | ||||||||||||
12 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |