| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Krize Müdahale | EPH 622 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT İSKENDER |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet MAKAS |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Psikolojik danışmanların kriz konusunda bilinçli olmasını sağlamak, krize müdahale yeterliliği kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Krizin tanımı ve kapsamı, kriz türleri, krizin oluşma sebepleri, krize müdahale. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Krizi ve kapsamını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 2 | Kriz türlerini sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | Sınav, |
| 3 | Krizin yakın çevreye etkisini bilir. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Sınav, |
| 4 | Travmatik krizleri tanır. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Sınav, |
| 5 | Yakın kaybına müdahaleyi bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Ödev, |
| 6 | Hastalık ve sakatlık krizine müdahale eder. | Anlatım, Tartışma, Gösteri, | Ödev, |
| 7 | Travma sonrası stres bozukluğuna müdahale eder. | Anlatım, Tartışma, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
| 8 | Şiddet, taciz, istismar krizlerine müdahale eder | Anlatım, Tartışma, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
| 9 | Zorbalığa müdahale eder. | Anlatım, Tartışma, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
| 10 | Gelişimsel krizleri tanır. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Sınav, |
| 11 | Evlenme-boşanma gibi krizlere müdahale eder. | Anlatım, Tartışma, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
| 12 | Emeklilik, ergenlik vb. krizleri yönetir. | Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Krizin Tanımı Ve Kapsamı | |
| 2 | Kriz türleri | |
| 3 | Krizin yakın çevreye etkisi | |
| 4 | Travmatik krizler | |
| 5 | Yakın kaybına müdahale | |
| 6 | Hastalık ve sakatlık krizine müdahale | |
| 7 | Doğal Felaketlere müdahale | |
| 8 | Şiddet taciz istismar krizleri | |
| 9 | Zorbalığa müdahale | |
| 10 | Gelişimsel krizler | |
| 11 | Evlenme-boşanma gibi krizlere müdahale | |
| 12 | Anne baba olma, emeklilik gibi krize müdahale | |
| 13 | Tartışma | |
| 14 | Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Gupta L, Ve Diğerleri , Çocuklar Ve Felaket. Toplanma Tekniklerinin Öğretilmesi, MEB- UNİCEF : Psiko-Sosyal Okul Projesi, Türkiye Haziran 2001 |
| Ders Kaynakları | Öztan N, Ve Diğerleri , Travma Sonrası Normal Tepkiler, MEB- UNİCEF Psiko-sosyal Okul Projesi,Türkiye Aralık 2001, (Yayımlanmamış Lisans Tezi), |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Krizi ve kapsamını bilir. |
| 2 | Kriz türlerini sınıflandırır. |
| 3 | Krizin yakın çevreye etkisini bilir. |
| 4 | Travmatik krizleri tanır. |
| 5 | Yakın kaybına müdahaleyi bilir. |
| 6 | Hastalık ve sakatlık krizine müdahale eder. |
| 7 | Travma sonrası stres bozukluğuna müdahale eder. |
| 8 | Şiddet, taciz, istismar krizlerine müdahale eder |
| 9 | Zorbalığa müdahale eder. |
| 10 | Gelişimsel krizleri tanır. |
| 11 | Evlenme-boşanma gibi krizlere müdahale eder. |
| 12 | Emeklilik, ergenlik vb. krizleri yönetir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 143 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||