| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İleri Ölçme Uygulaması | EPH 611 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLDEN KAYA UYANIK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda BİÇENER |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu derste psikometrik kuramların yanısıra temel test uygulama ve yorumlama becerileri üzerinde durulur, özellikle çocuklarla ilgili test uygulamaları üzerinde çalışılır. |
| Dersin İçeriği | Bu derste rapor yazma becerileri geliştirilir. Bu derste psikometrik kuramların yanısıra temel test uygulama ve yorumlama becerileri üzerinde durulur, özellikle çocuklarla ilgili test uygulamaları üzerinde çalışılır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Temel kavramları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Güvenirlik ve geçerlik arasındaki ilişkiyi tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Farklı yöntemlerle madde hazırlar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Maddelerin ön incelemesini yapar. | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Testin deneme formunu oluşturarak uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Madde istatistiklerini hesaplar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
| 7 | Madde istatistiklerine göre madde seçer. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, |
| 8 | Güvenirlik ve geçerlik hesaplamalarını yapar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Testlerin Doğası Ve Kullanışını Kavrayabilme | |
| 2 | Testlerin Klinik, Eğitsel Ve Akademik Kullanımlarını Tanıyabilme | |
| 3 | Ölçekler Ve Frekans Dağılımlarını Tanıyabilme | |
| 4 | Korelasyon, Güvenirlik Ve Geçerlik Bilgisi | |
| 5 | Belirli Bir Amaç İçin Uygun Testi Seçebilme | |
| 6 | Ölçmede Güncel Gelişmeleri Ve Gelecekteki Durumu Tanıyabilme | |
| 7 | Genel Zihinsel Gelişim Ve Çeşitli Zeka Testlerini Tanıyabilme | |
| 8 | Bireysel Ve Grup Zeka Testlerinin Kullanımını Kavrayabilme | |
| 9 | İlgi Envanterleri Bilgisi | |
| 10 | Mesleki Gelişim Ve Çeşitli Mesleki İlgi Envanterlerini Tanıyabilme | |
| 11 | Kişilik Gelişimi Ve Çeşitli Kişilik Testlerini Tanıyabilme | |
| 12 | Objektif Ve Projektif Kişilik Testler Bilgisi | |
| 13 | Profesyonel Olarak Uygulanan Bir Zeka Ya Da Kişilik Testini Gözlemleyebilme | |
| 14 | Sınıf Arkadaşına MMPI Uygulayıp Profilini Çizebilme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Psikolojik testler, İbrahim Ethem Özgüven PDREM Yayınları, Ankara (2005) |
| Ders Kaynakları | |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Temel kavramları tanımlar. |
| 2 | Güvenirlik ve geçerlik arasındaki ilişkiyi tartışır. |
| 3 | Farklı yöntemlerle madde hazırlar. |
| 4 | Maddelerin ön incelemesini yapar. |
| 5 | Testin deneme formunu oluşturarak uygular. |
| 6 | Madde istatistiklerini hesaplar. |
| 7 | Madde istatistiklerine göre madde seçer. |
| 8 | Güvenirlik ve geçerlik hesaplamalarını yapar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 143 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||