| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bireysel Psikolojik Danışma ve Uygulamaları | EPH 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET KAYA |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. MEHMET KAYA, Doç.Dr. ÜMİT SAHRANÇ, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda BİÇENER Arş. Gör. Samet MAKAS |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı Bireysel psikolojik danışma becerilerinin geliştirilmesidir. |
| Dersin İçeriği |
(YÖK Kur tanımı alınmıştır.) |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bireysel Psikolojik Danışma Becerilerini uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Performans Görevi, |
| 2 | Danışanla Töropatik ilişki kurar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
| 3 | Danışma sürecinde Terapötik becerileri kullanır. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
| 4 | Psikolojik danışma modellerini değerlendirir. | Anlatım, | Sınav, |
| 5 | Psikolojik danışma modellerinin eğitimde uygulanışını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
| 6 | Bireysel danışma modellerini karşılaştırır. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yapılandırma | |
| 2 | Yakından İlgilenme | |
| 3 | Konuşmaya Açık Davet | |
| 4 | Asgari Düzeyde Teşvik | |
| 5 | Duyguların Yansıtılması | |
| 6 | Kişiselleştirme | |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Özetleme | |
| 9 | Bağlama | |
| 10 | Empati | |
| 11 | Saydamlık | |
| 12 | İlişkinin Şimdi ve Buradalığı | |
| 13 | Yüzleştirme | |
| 14 | Final |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Akkoyun, F. (1994). Yardım becerileri alıştırmaları (Temel eğitim programı) (2. baskı). Ankara: Form Ofset |
| Ders Kaynakları |
Hill, C. E. & OBrien, K. M. (1999). Helping skills: Facilitating exploration, insight and action. Akkoyun, F. (1994). Yardım becerileri (Temel eğitim programı) (2. baskı). Ankara: Form Ofset. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Bireysel Psikolojik Danışma Becerilerini uygular. |
| 2 | Danışanla Töropatik ilişki kurar. |
| 3 | Danışma sürecinde Terapötik becerileri kullanır. |
| 4 | Psikolojik danışma modellerini değerlendirir. |
| 5 | Psikolojik danışma modellerinin eğitimde uygulanışını analiz eder. |
| 6 | Bireysel danışma modellerini karşılaştırır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||