| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Pozitif Psikoterapi | EPH 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÜMİT SAHRANÇ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda BİÇENER |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin Pozitif Psikoterapi ile ilgili kavram ilke ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. Ayrıca Pozitif Psikoterapi aşamalarını ve becerilerini öğrenmesi, vakaları tartışabilmesini sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Pozitif psikoterapinin ilke ve teknikleri, insan doğasına bakışı, terapistin rolü, vaka formülasyonu; kültürlerarası, aile ve eğitim konularında pozitif psikoterapinin etkisi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Pozitif Psikoterapinin gelişimini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 2 | Pozitif psikoterapinin insan doğasına ve patolojiye bakış açısını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 3 | Pozitif psikoterapiye ilişkin güncel kavramları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 4 | Pozitif psikoterapiye ilişkin güncel pozitif terapi modellerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 5 | Pozitif kişilik ve benlik özelliklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 6 | Pozitif psikoterapinin kültürlerarası yaklaşıma etkilerini değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Pozitif Psikoterapinin Gelişimi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 2 | Pozitif Psikoterapinin Temel Dayanakları | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 3 | Pozitif Başlama Noktası (Umut Prensibi) | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 4 | Denge Modeli | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 5 | Beş Basamaklı Terapi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 6 | Pozitif Psikoterapinin Dokuz Temel Tezi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 7 | Pozitif Psikoloji İlke ve Teknikleri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 8 | Pozitif Psikoterapinin İnsan Doğasına Bakışı | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 9 | Pozitif Psikoterapiye Göre Vaka Formülasyonu | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 10 | Temel ve Güncel Pozitif Psikoloji Kavramları | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 11 | Pozitif Kişilik Özellikleri ve Pozitif Benlik | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 12 | Pozitif Aile Terapisi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 13 | Pozitif Psikoloji ve Kültürlerarası Yaklaşım | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 14 | Eğitimde Pozitif Psikoloji Uygulamaları | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Csikszentmihalyi, M. (2008). Flow: The psychology of optimal experience. New York: Harper Prennial. Diener, E., & Biswas-Diener, R. (2008). Happiness: Unlocking the mysteries of psychological wealth. Oxford: Wiley-Blackwell. Linley, P. A., & Joseph, S. (2004). Positive psychology in practice. New Jersey: John Wiley & Sons. Peseschkian, N. (1997) Positive psychotherapy: Theory and practice of a new method. Berlin:Spring-Verlag. Rashid, T., & Seligman, M. (2018). Positive psychotherapy. Oxford: Oxford University Press. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Pozitif Psikoterapinin gelişimini bilir. |
| 2 | Pozitif psikoterapinin insan doğasına ve patolojiye bakış açısını kavrar. |
| 3 | Pozitif psikoterapiye ilişkin güncel kavramları açıklar. |
| 4 | Pozitif psikoterapiye ilişkin güncel pozitif terapi modellerini kavrar. |
| 5 | Pozitif kişilik ve benlik özelliklerini açıklar. |
| 6 | Pozitif psikoterapinin kültürlerarası yaklaşıma etkilerini değerlendirebilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| 1. Ödev | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 148 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||