Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitime Felsefi, Tarihi, Sosyal ve Kültürel Bakış | EPT 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin öncelikli amacı eğitim,felsefi,tarihi, ve sosyal değişme arasındaki karşılıklı ilişkileri ele almaktır. Tarihi süreç içerisinde eğitimde reform çabaları, öğretmenlerin sosyal değişmedeki rolleri, eğitimde değişimin engelleri, sosyal değişmede eğitimin rolü konusunda öğrencilere bilgi ve deneyimler kazandırılacaktır. Ayrıca, sosyal sınıf, etnik köken, ekonomi, kültür ve cinsiyet arasındaki ilişkileri ortaya koyarak eğitime felsefi,tarihi,sosyal ve kültürel bir bakış açısı ile ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği | Eğitime felsefi,tarihi,sosyal ve kültürel bir bakış açısı ile toplumsal değişme ilişkileri, eğitimin ve öğretmenlerin toplumsal değişme sürecindeki etkileri, eğitim reformlarının başarısızlık nedenleri, dünden bugüne Türk eğitim tarihindeki eğitim reformlarının genel bir değerlendirmesi ele alınacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitime felsefi,tarihi, sosyal değişme üzerindeki etkilerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
2 | Eğitim reformlarının başarı ve başarısızlık nedenlerini açıklar | Soru-Cevap, Tartışma, | Proje / Tasarım, |
3 | Öğretmenlerin Türkiyenin toplumsal değişim üzerindeki etkilerini analiz eder | Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitime Felsefi Bakış | |
2 | Eğitime Tarihi Bakış | |
3 | Eğitime Sosyal ve Kültürel Bakış | |
4 | Toplumsal Değişim Teorileri | |
5 | Toplumsal Değişim Teorileri | |
6 | Öğretmenlerin Toplumsal Değişmedeki Rolleri | |
7 | Ara sınav | |
8 | Türkiyenin Değişim Sürecinde Eğitimin Rolü | |
9 | Türkiyenin Değişim Sürecinde Eğitimin Rolü | |
10 | Öğretmen Yetiştirme Sisteminde Reform | |
11 | Öğrenci sunuları | |
12 | Öğrenci sunuları | |
13 | Genel değerlendirme | |
14 | Final sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | ||||||
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | ||||||
3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | ||||||
4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | ||||||
5 | Program tasarısı hazırlama | ||||||
6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | ||||||
7 | Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
8 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | ||||||
9 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | ||||||
10 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | ||||||
11 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
12 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | ||||||
13 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 50 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|