| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| İnternet Yönetimli Eğitim Sistemleri | UBT 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 8 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET BARIŞ HORZUM | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Özlem CANAN GÜNGÖREN | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, internet temelli eğitim sistemlerini kavrayabilmek. | 
| Dersin İçeriği | internet ve eğitimin tanımı ve tarihsel gelişimi, İnternet eğitiminde sınıf içi uygulamalar, İnternetle eğitim ve öğrenme, İnternetle eğitimde arayüz değerlendirme | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | İnternet temelli eğitim hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Proje / Tasarım, | 
| 2 | İnternet temelli eğitimin özelliklerini bilir. | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Proje / Tasarım, Sınav, | 
| 3 | Web 1.0/2.0/3.0 araçlarını uygun eğitim durumlarında kullanır. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, | Sınav, Proje / Tasarım, | 
| 4 | İnternet Temelli Eğitim için proje planlar. | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Proje / Tasarım, Sınav, | 
| 5 | İnternet Temelli Eğitim projesi geliştirir. | Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, | Sınav, Proje / Tasarım, | 
| 6 | İnternet Destekli Eğitim projesini değerlendirir. | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Proje / Tasarım, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | İnternet Temelli Eğitim kavramları | |
| 2 | İnternet ve eğitim | |
| 3 | İnternet Temelli Eğitimin Özellikleri | |
| 4 | İnternet Temelli Eğitimde Yönetim | |
| 5 | İnternet Temelli Eğitim Örnekleri ve Kuram İhtiyacı | |
| 6 | İnternet Temelli Eğitimde Algılanan Uzaklık | |
| 7 | İnternet Temelli Eğitimde Sorgulama Topluluğu | |
| 8 | İnternet Temelli Eğitimde Bilişsel Yüklenme | |
| 9 | İnternet Temelli Eğitimde Öğretim Tasarımı | |
| 10 | Ekran Tasarımı | |
| 11 | İnternet Temelli Eğitim Araçları ve etkileşim | |
| 12 | Öğrenme Nesnesi | |
| 13 | SCROM Paketleme | |
| 14 | İnternet Temelli Eğitimde Ölçme ve yeni yönelimler | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Horton, W. (2000). Designing Web-Based Training. NY: John Wiley & Sons INC. | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzaktan Eğitim genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir; bu bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
| 2 | Uzaktan eğitim ile ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir | X | |||||
| 3 | Uzaktan eğitim ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder. | X | |||||
| 4 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | |||||
| 5 | Uzaktan eğitim ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır | X | |||||
| 6 | Sorumluluğundaki kişiler ve özellikle öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, ailelerinin ve çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar | ||||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2). | X | |||||
| 8 | Uzaktan eğitim ile ilgili araştırma yapar. | X | |||||
| 9 | Mesleğini yürütürken, araştırmacı ya da veri kaynağı olma durumunda verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
| 10 | Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcar. Yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahiptir. | X | |||||
| 11 | Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becereileri karşı karşıya kaldığı problemlere çözüm üretmede kullanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İnternet temelli eğitim hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||
| 2 | İnternet temelli eğitimin özelliklerini bilir. | |||||||||||
| 3 | Web 1.0/2.0/3.0 araçlarını uygun eğitim durumlarında kullanır. | |||||||||||
| 4 | İnternet Temelli Eğitim için proje planlar. | |||||||||||
| 5 | İnternet Temelli Eğitim projesi geliştirir. | |||||||||||
| 6 | İnternet Destekli Eğitim projesini değerlendirir. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 40 | 
| 1. Ödev | 30 | 
| 2. Ödev | 30 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 | 
| 1. Final | 80 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 | 
| Ödev | 2 | 30 | 60 | 
| Final | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 196 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 8 | ||