| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Eğitim ve Öğrenmede Bt Uygulamaları | ENF 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖMER KADİR MORGÜL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İşletmelerin eğitim sistemlerinde güncel bilişim sistemlerini geliştirecek düzeyde ve bu sistemleri yönetecek bilişim bilgisine sahip öğrenciler yetiştirmektir. Çalışanlara ve geleceğin yöneticisi olacak olan öğrencilerimize iş ortamındaki eğitim sistemlerinin yönetimi, e-uygulamaların geliştirilmesi, eğitim performansının yönetimi ve bu alanlarda mevcut eğitim süreçleri ile bütünleşmesini sağlayabilecek, katma değer oluşturabilecek yeni gelişen teknolojinin eğitimde kullanılabilmesi için stratejiler oluşturulmasına yönelik bilgilerin aktarılması amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğretim ihtiyacına uygun LMS (Öğrt. Yön. Sist.)´leri araştırır | Anlatım, | Sınav, |
| 2 | Uygun LMS´e karar verir | Anlatım, | Sınav, |
| 3 | İhtiyaca uygun LMS modüllerini Belirler, Tasarlar | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| 4 | LMS alt modülleri Belirler, Tasarlar | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 5 | CMS (İçerik Yön. Sistemi)´leri araştırır | Anlatım, | Sınav, |
| 6 | CMS alt modülleri Belirler, Tasarlar | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 7 | Öğrenim Aktivitelerini belirler, tasarlar uygular | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 8 | Öğrenim İletişim Aktivitelerini belirler, tasarlar uygular | Anlatım, | Sınav, |
| 9 | Öğrenim Ölçme Aktivitelerini belirler, tasarlar uygular | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Değişik Açılardan Eğitim Çeşitleri ve Kavramlar | Eğitim Kavarmları üzerinde Araştırma |
| 2 | Uzaktan Eğitim Modelleri | Önceki Haftada Verilen Çalışmalar |
| 3 | Uzaktan Eğitim Yönteminin Özellikleri, Öğretme- Öğrenme Sürecine Katkıları | Önceki Haftada Verilen Çalışmalar |
| 4 | Moodle Eğitim Yönetim Sistemi İle Örnek Bir Dersin Uzaktan Eğitim Uygulaması | Önceki Haftada Verilen Çalışmalar |
| 5 | İçerik Yönetim Sistemi | Önceki Haftada Verilen Çalışmalar |
| 6 | Öğrenme İçerik Yönetim Sistemi | Önceki Haftada Verilen Çalışmalar |
| 7 | Uzaktan Eğitim Başlangıç Adımları | Önceki Haftada Verilen Çalışmalar |
| 8 | Web Tabanlı Eğitimde Öğretim Tasarımı | Önceki Haftada Verilen Çalışmalar |
| 9 | WTE Ders Sayfalarında Bulunması Gereken Özellik | Önceki Haftada Verilen Çalışmalar |
| 10 | İçerik Geliştirme | Önceki Haftada Verilen Çalışmalar |
| 11 | Mevcut UE Araçları | Önceki Haftada Verilen Çalışmalar |
| 12 | İnternet Tabanlı Uzaktan Eğıtımde Mobil Öğrenme | Önceki Haftada Verilen Çalışmalar |
| 13 | Mobil Öğrenme Ortamlarının Tasarımı | Önceki Haftada Verilen Çalışmalar |
| 14 | Uzaktan Eğitim Teknik Altyapı | Önceki Haftada Verilen Çalışmalar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bilişim Sistemlerindeki yada farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek | X | |||||
| 2 | Bilişim Sistemlerindeki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek | X | |||||
| 3 | Bilişim Sistemlerindeki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | X | |||||
| 4 | Bilişim Sistemlerindeki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, Bilişim Sistemlerindeki ve Bilişim Sistemleri dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek | X | |||||
| 5 | Bilişim Sistemlerindeki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek | X | |||||
| 6 | Bilişim Sistemleri ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | X | |||||
| 8 | Bilişim Sistemleri ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek | X | |||||
| 9 | Bilişim Sistemlerinde özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Öğretim ihtiyacına uygun LMS (Öğrt. Yön. Sist.)´leri araştırır | ||||||||
| 2 | Uygun LMS´e karar verir | ||||||||
| 3 | İhtiyaca uygun LMS modüllerini Belirler, Tasarlar | ||||||||
| 4 | LMS alt modülleri Belirler, Tasarlar | ||||||||
| 5 | CMS (İçerik Yön. Sistemi)´leri araştırır | ||||||||
| 6 | CMS alt modülleri Belirler, Tasarlar | ||||||||
| 7 | Öğrenim Aktivitelerini belirler, tasarlar uygular | ||||||||
| 8 | Öğrenim İletişim Aktivitelerini belirler, tasarlar uygular | ||||||||
| 9 | Öğrenim Ölçme Aktivitelerini belirler, tasarlar uygular |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 2 | 15 | 30 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 140 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||