Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretmenlik Uygulaması I EBB 403 7 2 + 6 5 9
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

yok 

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

yok

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin amacı, ilköğretimde görev yapacak Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmen adaylarına alanları ve öğretmenlik formasyonuyla ilgili temel bilgi ve beceri ve deneyimin kazandırılmasıdır.

Dersin İçeriği

Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme, bir günlük plan hazırlama hazırladığı planı ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama, bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme, portfolyo hazırlama.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Uygulama okulundaki öğretme ve öğrenme etkinliklerini gözler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 Ders planları hazırlar ve gerçek sınıf ortamında uygular Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
3 Gerçek sınıf ortamında sınıf yönetimi becerisi kazanır Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
4 Ölçme ve değerlendirme araçlarını doğru kullanmayı öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
5 Okuldaki eğitim faaliyetlerine katkıda bulunur Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
6 Öğretmenlik uygulaması gözlem raporlarını yazma becerisi kazanır Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
7 Öğretmenlik mesleği becerisi elde eder. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Öğretmenlik uygulaması dersinin tanıtılması, uygulama okulunu ve uygulama öğretmenini tanıma
2 Dönem planının hazırlanması (zaman çizelgesi, uygulama günlükleri, yasal metinlerin incelenmesi, ders anlatımlarının planlanması vb.)
3 Bir günlük planın gerektirdiği materyal ve ölçme araçlarını hazırlama
4 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
5 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
6 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
7 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
8 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
9 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
10 Öğrencilerin istenmeyen davranışlarını yönetme planı hazırlama
11 Hazırlanan planı uygulama ve değerlendirme
12 Uygulamalar ile ilgili öz değerlendirme raporu doldurma
13 Portfolyo hazırlama
14 Uygulama dosyasının teslim edilmesi
Kaynaklar
Ders Notu

1. R. Efe (2010). Okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması. Ankara: Anı Yayıncılık.

Ders Kaynakları


2. YÖK/Dünya Bankası.(1998) Fakülte-Okul İşbirliği. Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmetöncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. X
2 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. X
3 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. X
4 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. X
5 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. X
6 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
7 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. X
8 Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. X
9 Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. X
10 Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. X
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. X
12 Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 8 128
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 225
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 9
Dersin AKTS Kredisi 9