Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Psikolojiye Giriş DAO 457 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

Yoktur

Önerilen Seçmeli Dersler

yoktur

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ABDULVAHİT İMAMOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Yrd. Doç. Dr. Ayşe Şentepe

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı Psikoloji alanını tanıtmak ve psikolojinin temel problemlerini kavratmaktır.

Dersin İçeriği

Psikoloji alanının kavramlarını, bilimin ortaya çıkış koşullarını, temsilcilerini ve kuramlarını öğrenciye tanıtmak.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Psikoloji biliminin temel kavramlarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
2 Psikoloji biliminin başlıca temsilcilerini ve temel psikolojik yaklaşımları açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
3 Psikolojinin tarihsel gelişimini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
4 Psikolojideki araştırma metotlarını öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
5 Kişilik gelişimini açıklar. Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
6 Davranış bozukluklarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Psikoloji nedir? Ders Notları
2 Psikolojinin diğer bilimlerle ilişkisi Ders Notları
3 Psikolojinin tarihsel gelişimi Ders Notları
4 Psikolojide araştırma metodları Ders Notları
5 Davranış ve biyolojik temelleri Ders Notları
6 Duyum ve algı Ders Notları
7 Öğrenme süreci Ders Notları
8 Öğrenme süreci Ders Notları
9 Tasavvur Ders Notları
10 Düşünce, dil, kavramlar ve problemler Ders Notları
11 Kişilik gelişimi Ders Notları
12 Kişilik ve kişilik teorileri Ders Notları
13 Davranış bozuklukları Ders Notları
14 Psikoterapi Ders Notları
Kaynaklar
Ders Notu

Doğan Cüceloğlu(1991), İnsan ve Davranışı, Remzi Kitabevi, İstanbul.

Ders Kaynakları

Feriha Baymur (19839, Genel Psikoloji, İnkılâp ve aka Kitabevi,İstanbul.
Freud, Adler, Lacan, Jung'un başlıca eserleri

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır.
2 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. X
3 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar.
4 İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. X
5 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. X
6 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. X
7 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. X
8 Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. X
9 Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır.
10 Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. X
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. X
12 Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 3 3
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 69
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,76
Dersin AKTS Kredisi 5