| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Dini Grupların Sosyolojik Analizi | DAO 410 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ABDULLAH İNCE |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Dini grup kavramının sosyolojik bağlamda ele alınışını bilmek, dini grupları tanımları işlevleri yönüyle tanımak, Türkiye´deki dini grupları tanımak, ilgili metinleri okumak |
| Dersin İçeriği | Sosyolojide grup Dini grup kavramı Dini grup örnekleri Dini grupların işlevleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sosyolojide grup kavramını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
| 2 | Dini grup kavramını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
| 3 | Dini grupların özelliklerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
| 4 | Dini gruplarla ilgili metinleri bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
| 5 | Türkiye’deki dini grupları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dini grup kavramı | |
| 2 | Dini grupların özellikleri | |
| 3 | Dini grupların toplumsal işlevleri | |
| 4 | Türkiye’de dini grupların tarihi kökenleri | |
| 5 | Modern dönemde din ve dini grupların işlevlerindeki değişim | |
| 6 | Osmanlıdan Cumhuriyete geçişte dini gruplar | |
| 7 | Tarikatler | |
| 8 | Mehmet Zahit Kotku ve İskenderpaşa Cemaati | |
| 9 | Mahmut Sami Ramazanoğlu ve Erenköy Cemaati | |
| 10 | Mahmut Ustaosmanoğlu ve Çarşamba Cemaati | |
| 11 | Cemaatlar | |
| 12 | Süleyman Hilmi Tunahan ve Süleymancı Hareket | |
| 13 | Bedi´üzzaman Said Nursi ve Nurcu Hareket | |
| 14 | Modernleşme Sürecinin Ürünü Olan Modern Dini Hareketler; Dernekler vakıflar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Dinin Örgütsel İklimi Dini Gruplar, Niyazi Akyüz, Gündüz, Ankara, 2007 Dini Gruplar Sosyolojisi, Adem Efe, Dönem Yayıncılık, 2013 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | ||||||
| 2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
| 3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | ||||||
| 4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
| 5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | ||||||
| 6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
| 7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | ||||||
| 9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | X | |||||
| 10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
| 11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | X | |||||
| 12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sosyolojide grup kavramını bilir | ||||||||||||
| 2 | Dini grup kavramını bilir | ||||||||||||
| 3 | Dini grupların özelliklerini bilir | ||||||||||||
| 4 | Dini gruplarla ilgili metinleri bilir | ||||||||||||
| 5 | Türkiye’deki dini grupları bilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Ödev | 1 | 7 | 7 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 113 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||