| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Din Felsefesi | DAO 302 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KEMAL BATAK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Din Felsefesinin mahiyetini öğretmek ve temel tartışmalarını kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Bu derste Din felsefesinin mahiyetine dair tartışmalar ve din felsefesinin temel problemlere yaklaşımı incelenecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Din Felsefesinin mahiyeti hakkındaki tartışmalara vakıf olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Din Felsefesinin temel problemleri ve kavramlarını tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Din felsefesinin temel problemlere yaklaşımı ile diğer disiplinlerin yaklaşımı arasındaki ilişkiyi ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Tanrı insan ilişkisi konusunda değerlendirme yapar ve Tanrı varlığına dair öne sürülen delillere muttali olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Dini çeşitlilik konusunda değerlendirme yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Ateizm delillerine ve kötülük problemine dair bilimsel bilgi edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Din Felsefesine Giriş | |
| 2 | Dini Tecrübe | |
| 3 | Akıl-İman İlişkisi | |
| 4 | Teist Argümanlar | |
| 5 | Teist Argümanlar | |
| 6 | Argümana Dayanmaksızın Tanrı'yı Bilmek | |
| 7 | İlahi Sıfatlar | |
| 8 | İlahi Fiil | |
| 9 | Kötülük Problemi | |
| 10 | Mucizeler | |
| 11 | Ölümden Sonra Hayat | |
| 12 | Din Dili | |
| 13 | Din ve Bilim | |
| 14 | Dini Çeşitlilik |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Peterson, Michael, ve diğerleri, Akıl ve İnanç, Din Felsefesine Giriş. Çev, Rahim Acar, İstanbul: Küre y., 2006. |
| Ders Kaynakları | Aydın, Mehmet. Din Felsefesi. İzmir: DEÜY, 1990. Bayrakdar, Mehmet. Din Felsefesine Giriş. Ankara: Fecr y, 1997. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
| 2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
| 3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
| 4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | ||||||
| 5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | ||||||
| 6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
| 7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
| 9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | X | |||||
| 10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
| 11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | ||||||
| 12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Din Felsefesinin mahiyeti hakkındaki tartışmalara vakıf olur | ||||||||||||
| 2 | Din Felsefesinin temel problemleri ve kavramlarını tanır | ||||||||||||
| 3 | Din felsefesinin temel problemlere yaklaşımı ile diğer disiplinlerin yaklaşımı arasındaki ilişkiyi ayırt eder. | ||||||||||||
| 4 | Tanrı insan ilişkisi konusunda değerlendirme yapar ve Tanrı varlığına dair öne sürülen delillere muttali olur. | ||||||||||||
| 5 | Dini çeşitlilik konusunda değerlendirme yapar. | ||||||||||||
| 6 | Ateizm delillerine ve kötülük problemine dair bilimsel bilgi edinir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 3. Kısa Sınav | 15 |
| 4. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||