| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kişisel Gelişim | IKY 409 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. EMRE EROL |
| Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. EMRE EROL, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Toplumsal hayatta gerçekleşen insan ilişkilerini gözlemleme; iş yaşamında, sosyal yaşamda, eğitim yaşamında ve kişisel gelişimde bilgi ve beceriler kazanma |
| Dersin İçeriği | İnsan ve Bireysel Özellikler, İletişim ve İkna Becerileri, Etkili Konuşma, Hızlı Okuma, Zaman Yönetimi, Stres Yönetimi gibi konulara değinilecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İnsan ve Bireysel Özellikler hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, | Ödev, |
| 2 | İletişim ve İkna Becerileri hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, | Ödev, |
| 3 | Etkili Konuşma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, | Ödev, |
| 4 | Hızlı Okuma ve Zaman Yönetimi hakkında beceri kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, | Sınav, |
| 5 | Proje ve Toplantı Yönetimi konusunda beceri kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Ödev, |
| 6 | Stres Yönetimi ve Beden dili konularında yetkinlik kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş: Dersin Çerçevesi, Anlamı, Değerlendirme Kriterleri ve Yıl İçi Çalışmalar İle İlgili Bilgiler | |
| 2 | İnsan ve Bireysel Özellikler | Sabis Ders Notları |
| 3 | İletişim ve İkna Becerileri | Sabis Ders Notları |
| 4 | Etkili Konuşma | Sabis Ders Notları |
| 5 | Hızlı Okuma | Sabis Ders Notları |
| 6 | Zaman Yönetimi | Sabis Ders Notları |
| 7 | Proje ve Toplantı Yönetimi | Sabis Ders Notları |
| 8 | Stres Yönetimi | Sabis Ders Notları |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Beden Dili | Sabis Ders Notları |
| 11 | Kişisel Motivasyon ve Özgüven | Sabis Ders Notları |
| 12 | Liderlik | Sabis Ders Notları |
| 13 | Kişisel Gelişim Uygulamaları – Örnek Olay İncelemesi | |
| 14 | Sonuç: Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Materyal paylaşımı dersi veren öğretim üyesi tarafından Abis servisi üzerinden yapılacaktır. |
| Ders Kaynakları | Stephen R. Covey, Living the 7 Habits: The Courage to Change |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İKY ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri örnek durumlarda yorumlayıp, uygular. | X | |||||
| 2 | İlgili diğer disiplinlerin bilgilerini İKY bakış açısıyla yorumlar ve uygular | X | |||||
| 3 | Bilgi edinme ve kullanma süreçlerinde çok yönlü ve eleştirel değerlendirme yapar. | X | |||||
| 4 | Alanıyla ilgili araştırma tasarlar ve uygular. | X | |||||
| 5 | Farklı ilerişim kanallarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
| 6 | Başkalarıyla birlikte çalışırken etkili iletişim kurar. | X | |||||
| 7 | Sosyal, akademik ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
| 8 | Çeşitlilik yönetimi konusunda duyarlı çalışma ortamlarının geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunur. | X | |||||
| 9 | Edindiği kazanımları stajlar aracılığıyla uygulamalı olarak deneyimler. | X | |||||
| 10 | Staj yaptığı kurumların İnsan Kaynakları uygulamalarını analiz eder ve onlara geribildirim sağlar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İnsan ve Bireysel Özellikler hakkında bilgi sahibi olur | ||||||||||
| 2 | İletişim ve İkna Becerileri hakkında bilgi sahibi olur | ||||||||||
| 3 | Etkili Konuşma | ||||||||||
| 4 | Hızlı Okuma ve Zaman Yönetimi hakkında beceri kazanır | ||||||||||
| 5 | Proje ve Toplantı Yönetimi konusunda beceri kazanır | ||||||||||
| 6 | Stres Yönetimi ve Beden dili konularında yetkinlik kazanır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||