| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi | IKY 218 | 4 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. SEMİH ERGELEN |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi BURÇİN ÇETİN KARABAT, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Semih Ergelen |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Günümüz insan kaynakları yönetiminin kazandığı stratejik boyutun teorik ve pratik anlamda değerlendirilmesi amaçlanmaktadır |
| Dersin İçeriği | Bu derste Stratejik İKY´nin gelişimi, önemi ve ik uygulamaları konularına değinilecektir |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Personel yönetiminden stratejik insan kaynakları yönetimine kadar yaşanan evrim ve bu evrimin nedenlerin kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Bu evrimin İKY uygulamalarına ve makro boyutta işletmelere etkilerinin değerlendirilmesini yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 3 | SİKY uygulamalarının iş yaşamına ve İKY uygulamalarına reel boyuttaki yansımalarını yorumlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 4 | İKY evriminin SİKY bağlamında gelecek odaklı olarak değerlendirilmesini yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İnsan Kaynakları Yönetimi, Stratejik Yönetim | Sabis Ders notları |
| 2 | Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi, İK'nın Stratejik Rolü | Sabis Ders notları |
| 3 | İKY Stratejileri | Sabis Ders notları |
| 4 | İK planlama stratejileri | Sabis Ders notları |
| 5 | Yetenek yönetimi stratejileri | Sabis Ders notları |
| 6 | Ödül stratejisi | Sabis Ders notları |
| 7 | Eğitim ve geliştirme stratejileri | Sabis Ders notları |
| 8 | Çalışma ilişkileri stratejileri | Sabis Ders notları |
| 9 | Çalışan bağlılığı stratejileri | Sabis Ders notları |
| 10 | Kurumsal sosyal sorumluluk stratejileri | Sabis Ders notları |
| 11 | Örgüt geliştirme stratejileri | Sabis Ders notları |
| 12 | Stratejik İK Uygulamaları I | Sabis Ders notları |
| 13 | Stratejik İK Uygulamaları II | Sabis Ders notları |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Armstrong, M., Armstrong'un Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi El Kitabı, Nobel Yayıncılık (Çeviri Editörü: Prof. Dr. Yonca Deniz Gürol) |
| Ders Kaynakları | Ders notları (Abis) |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İKY ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri örnek durumlarda yorumlayıp, uygular. | X | |||||
| 2 | İlgili diğer disiplinlerin bilgilerini İKY bakış açısıyla yorumlar ve uygular | X | |||||
| 3 | Bilgi edinme ve kullanma süreçlerinde çok yönlü ve eleştirel değerlendirme yapar. | X | |||||
| 4 | Alanıyla ilgili araştırma tasarlar ve uygular. | X | |||||
| 5 | Farklı ilerişim kanallarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
| 6 | Başkalarıyla birlikte çalışırken etkili iletişim kurar. | X | |||||
| 7 | Sosyal, akademik ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
| 8 | Çeşitlilik yönetimi konusunda duyarlı çalışma ortamlarının geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunur. | X | |||||
| 9 | Edindiği kazanımları stajlar aracılığıyla uygulamalı olarak deneyimler. | X | |||||
| 10 | Staj yaptığı kurumların İnsan Kaynakları uygulamalarını analiz eder ve onlara geribildirim sağlar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Personel yönetiminden stratejik insan kaynakları yönetimine kadar yaşanan evrim ve bu evrimin nedenlerin kavrar | ||||||||||
| 2 | Bu evrimin İKY uygulamalarına ve makro boyutta işletmelere etkilerinin değerlendirilmesini yapar | ||||||||||
| 3 | SİKY uygulamalarının iş yaşamına ve İKY uygulamalarına reel boyuttaki yansımalarını yorumlar, | ||||||||||
| 4 | İKY evriminin SİKY bağlamında gelecek odaklı olarak değerlendirilmesini yapar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 85 |
| 1. Kısa Sınav | 5 |
| 1. Ödev | 5 |
| 2. Kısa Sınav | 5 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 124 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||