Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı Çalışma İlişkileri | IKY 316 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. SEMİH ERGELEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı çalışma ilişkileri, süreçleri ve çıktılarının karşılaştırmalı bir analizini yapmaktır. Bu analiz Birleşik Krallık, ABD, AB ülkeleri, Japonya, Rusya ve Çin gibi bazı ülkeler karşılaştırmalı olarak incelenerek yapılacaktır. |
Dersin İçeriği | Karşılaştırmalı çalışma ilişkilerinin analizi, çalışma ilişkilerinin aktörleri ve tarihsel gelişimi, toplu pazarlık uygulamaları Türk çalışma ilişkileri sistemiyle karşılaştırmalı olarak incelenmektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı çalışma ilişkileri modellerini ve yaklaşımlarını tanımlar | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki çalışma ilişkilerinin aktörlerini ve bu aktörlerin faaliyetlerini açıklar | Tartışma, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
3 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki sendikaların ortaya çıkış sürecini, farklı sendikal modellerin varlığının nedenlerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Tartışma, | Ödev, Sınav, |
4 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki devletin çalışma ilişkilerinde üstlenmiş olduğu rolleri açıklar | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki işveren örgütlerini, örgütlenme modellerini, fonksiyonlarını ve işlevlerini açıklar | Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki toplu pazarlık kavramını, unsurlarını ve toplu pazarlığın niteliğini tanımlar | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Ödev, Sınav, |
7 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki toplu iş uyuşmazlığı kavramını ve türlerini tanımlar | Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
8 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki toplu iş uyuşmazlıklarının çözümünde kullanılan barışçıl ve mücadeleci çözüm yollarını açıklar | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı Çalışma İlişkilerinin teorik çerçevesi | Ders Notu 1. Bölüm, Bamber, (2004) Giriş Bölümü, s.Ders İçeriği |
2 | Birleşik Krallık´ta Çalışma İlişkileri | Ders Notu Birleşik Krallık Bölümü, Bamber (2004) Birleşik Krallık Bölümü |
3 | Amerika Birleşik Devletleri´nde Endüstri İlişkileri | Ders Notu ABD Bölümü, Bamber (2004) |
4 | Japonya´da Çalışma İlişkileri | Japonya Bölümü, Bamber (2004) |
5 | İsveç´te Çalışma İlişkileri | İsveç Bölümü, Bamber (2004) |
6 | Almanya´da Çalışma İlişkileri | Almanya Bölümü, Bamber (2004) |
7 | Ara Sınav | |
8 | Fransa´da Çalışma İlişkileri | Fransa Bölümü, Bamber (2004) |
9 | İtalya´da Çalışma İlişkileri | İtalya Bölümü, Bamber (2004) |
10 | İspanya´da Çalışma İlişkileri | İspanya Bölümü, Bamber (2004) |
11 | Avustralya´da Çalışma İlişkileri | Avustralya Bölümü, Bamber (2004) |
12 | Çin´de Çalışma İlişkileri | Ders Notu Çin Bölümü |
13 | Hindistan´da Çalışma İlişkileri | Ders Notu Hindistan Bölümü |
14 | Dersin Genel değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Bamber, Greg J, Lansbury, Russell D ve Wailes, Nick (2004) International and Comparative Employment Relations, Sage, Londra. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İKY ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri örnek durumlarda yorumlayıp, uygular. | X | |||||
2 | İlgili diğer disiplinlerin bilgilerini İKY bakış açısıyla yorumlar ve uygular | X | |||||
3 | Bilgi edinme ve kullanma süreçlerinde çok yönlü ve eleştirel değerlendirme yapar. | X | |||||
4 | Alanıyla ilgili araştırma tasarlar ve uygular. | X | |||||
5 | Farklı ilerişim kanallarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
6 | Başkalarıyla birlikte çalışırken etkili iletişim kurar. | X | |||||
7 | Sosyal, akademik ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
8 | Çeşitlilik yönetimi konusunda duyarlı çalışma ortamlarının geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunur. | X | |||||
9 | Edindiği kazanımları stajlar aracılığıyla uygulamalı olarak deneyimler. | X | |||||
10 | Staj yaptığı kurumların İnsan Kaynakları uygulamalarını analiz eder ve onlara geribildirim sağlar. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 85 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 5 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |