| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Eğitim ve Geliştirme | IKY 208 | 4 | 4 + 0 | 4 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi CANAN YILMAZ |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. FUAT MAN, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Canan Yılmaz |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Öğrencilere hem örgütlerde eğitimin ve gelişimin sürekliliğinin önemini öğretmek hem de onlara bununla birlikte topluluk önünde bir konuyu anlatabilme, program geliştirme ve değerlendirme yeteneği kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Örgütsel eğitimin stratejik önemi, bu eğitimin yöntemleri, yeni teknolojilerin kullanımı, eğitim programı planlama, eğitim değerlendirme gibi konular bu dersin odak içeriklerini oluşturmaktadır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Eğitim ve geliştirme alanında kapsayıcı bir bilgilendirme sunar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, |
| 2 | Örgütsel eğitim ile örgütün iş stratejileri arasında ilişki kurmanın önemini gösterir | Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
| 3 | Eğitim ve geliştirme ile sadece örgütsel çıktılar değil bireysel çalışan açısında da elde edilecek olumlu çıktıları gösterir. | Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
| 4 | Yeni teknolojilerin eğitim planlama ve uygulamasındaki rollerini gösterir. | Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, |
| 5 | Eğitim programlarının hazırlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi için gerekli bilgi ve yetenek kazandırır. | Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İnsan Kaynakları Eğitim ve Gelişimine Giriş | Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi |
| 2 | Eğitim neden önemlidir? Örgütler eğitime neden gereksinim duyarlar? | Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi |
| 3 | Temel Kavramlar | Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi |
| 4 | Temel Kavramlar | Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi |
| 5 | Öğrenme engelleri | Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi |
| 6 | Öğrenmeyi etkileyen faktörler | Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi |
| 7 | Yaşlanma ve eğitim, yetişkin öğrenme kuramları | Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Eğitim ihtiyaç analizi | Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi |
| 10 | Eğitim tasarımı | Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi |
| 11 | Eğitimin uygulanması | Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi |
| 12 | Değerlendirme | Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi |
| 13 | Eğitim bütçesi | Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi |
| 14 | E-Eğitim | Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Man, Fuat (2019). İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme, Sakarya Kitabevi; Noe, Raymod A. (1999) İnsan Kaynaklarının Eğitim ve Gelişimi, Beta Yayınları, İstanbul, |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İKY ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri örnek durumlarda yorumlayıp, uygular. | X | |||||
| 2 | İlgili diğer disiplinlerin bilgilerini İKY bakış açısıyla yorumlar ve uygular | X | |||||
| 3 | Bilgi edinme ve kullanma süreçlerinde çok yönlü ve eleştirel değerlendirme yapar. | X | |||||
| 4 | Alanıyla ilgili araştırma tasarlar ve uygular. | X | |||||
| 5 | Farklı ilerişim kanallarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
| 6 | Başkalarıyla birlikte çalışırken etkili iletişim kurar. | X | |||||
| 7 | Sosyal, akademik ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
| 8 | Çeşitlilik yönetimi konusunda duyarlı çalışma ortamlarının geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunur. | X | |||||
| 9 | Edindiği kazanımları stajlar aracılığıyla uygulamalı olarak deneyimler. | X | |||||
| 10 | Staj yaptığı kurumların İnsan Kaynakları uygulamalarını analiz eder ve onlara geribildirim sağlar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Eğitim ve geliştirme alanında kapsayıcı bir bilgilendirme sunar. | ||||||||||
| 2 | Örgütsel eğitim ile örgütün iş stratejileri arasında ilişki kurmanın önemini gösterir | ||||||||||
| 3 | Eğitim ve geliştirme ile sadece örgütsel çıktılar değil bireysel çalışan açısında da elde edilecek olumlu çıktıları gösterir. | ||||||||||
| 4 | Yeni teknolojilerin eğitim planlama ve uygulamasındaki rollerini gösterir. | ||||||||||
| 5 | Eğitim programlarının hazırlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi için gerekli bilgi ve yetenek kazandırır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 2 | 7 | 14 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 123 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||