| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Örgütsel Davranış | ISL 108 | 2 | 4 + 0 | 4 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. EMRE EROL |
| Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. EMRE EROL, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Örgütsel davranışın temel konularını anlatmak ve günlük yönetim konularına insan davranış teorilerini uygulamalarını sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Bu derste motivasyon, gruplar, liderlik,çatışma, stres ve tükenmişlik gibi konulara değinilecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Motivasyon teorilerini ve örgütlerdeki uygulamalarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Bireysel ve grup karar verme ve karar verme hatalarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Çalışma gruplarının etkililiğini etkileyen faktörleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Liderlik ve liderlik teorilerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Çatışma nedenlerini ve çatışma yönetim tekniklerini açıklar | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
| 6 | İş stresinin neden ve sonuçlarını açıklar | ||
| 7 | Belli örgütlerde örgütsel davranışı kritik biçimde değerlendirir v e bu örgüt problemlerine öneri getirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giris | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 2 | Motivasyon ve Motivasyon Teorileri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi ve örnek olay çözümlemeleri ile konunun pekiştirilmesinin sağlanması |
| 3 | İş ve Yaşam Tatmini | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 4 | Is tatmini | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 5 | Örgütsel Çatışma ve Yönetimi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 6 | Örgütsel Değişim ve Stres Yönetimi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 7 | Örgütsel Güç ve Politika | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 8 | ARA SINAV | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 9 | Örgüt İklimi ve Kültürü | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 10 | Örgütsel İletişim | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 11 | Örgütlerde Gruplar ve Takımlar | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 12 | Örgütsel bağlılık, psikolojik sözleşme, özdeşleşme ve örgütsel vatandaşlık | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 13 | Mobbing | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 14 | Örgütsel adalet ve örgütsel sağlık | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu |
|
| Ders Kaynakları | Ergeneli, Azize (2006), Orgut ve Insan, Hacettepe Universitesi Yayinlari, Ankara Tutar, Hasan (2016), Örgütsel Davranış, Detay Yayıncılık, Ankara Özkalp ve diğ., (2013), Örgütsel Davranış, Anadolu Üniversitesi Yayını, Eskişehir |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İKY ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri örnek durumlarda yorumlayıp, uygular. | X | |||||
| 2 | İlgili diğer disiplinlerin bilgilerini İKY bakış açısıyla yorumlar ve uygular | X | |||||
| 3 | Bilgi edinme ve kullanma süreçlerinde çok yönlü ve eleştirel değerlendirme yapar. | X | |||||
| 4 | Alanıyla ilgili araştırma tasarlar ve uygular. | X | |||||
| 5 | Farklı ilerişim kanallarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
| 6 | Başkalarıyla birlikte çalışırken etkili iletişim kurar. | X | |||||
| 7 | Sosyal, akademik ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
| 8 | Çeşitlilik yönetimi konusunda duyarlı çalışma ortamlarının geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunur. | X | |||||
| 9 | Edindiği kazanımları stajlar aracılığıyla uygulamalı olarak deneyimler. | X | |||||
| 10 | Staj yaptığı kurumların İnsan Kaynakları uygulamalarını analiz eder ve onlara geribildirim sağlar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Motivasyon teorilerini ve örgütlerdeki uygulamalarını açıklar. | ||||||||||
| 2 | Bireysel ve grup karar verme ve karar verme hatalarını açıklar | ||||||||||
| 3 | Çalışma gruplarının etkililiğini etkileyen faktörleri açıklar | ||||||||||
| 4 | Liderlik ve liderlik teorilerini açıklar | ||||||||||
| 5 | Çatışma nedenlerini ve çatışma yönetim tekniklerini açıklar | ||||||||||
| 6 | İş stresinin neden ve sonuçlarını açıklar | ||||||||||
| 7 | Belli örgütlerde örgütsel davranışı kritik biçimde değerlendirir v e bu örgüt problemlerine öneri getirir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 131 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||