| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Advertısıng Hıstory | HIR 003 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. BERKAY BULUŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | This course covers the development of advertising. |
| Dersin İçeriği | The birth of advertising in the world, , the development of advertising throughout history |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | learning the development of advertising Throughout history | Lecture, Question-Answer, Drilland Practice, | Testing, Oral Exam, Homework, Project / Design, |
| 2 | learning the impact of communication tools on advertising | Lecture, Question-Answer, Drilland Practice, | Testing, Oral Exam, Homework, Project / Design, |
| 3 | To evaluate the development of the global advertising and advertising strategies | Lecture, Question-Answer, Drilland Practice, | Testing, Oral Exam, Homework, Project / Design, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | ||
| 2 | ||
| 3 | ||
| 4 | ||
| 5 | ||
| 6 | ||
| 7 | ||
| 8 | ||
| 9 | ||
| 10 | ||
| 11 | ||
| 12 | ||
| 13 | ||
| 14 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | ' Şimdi Reklamlar', Müge Elden, Sinem Yeygel, Özkan Ulukök 'Reklam ve Reklamcılık', Müge Elden ' Reklamcılık, Kavramlar, Kararlar, Kurumlar', Müge Elden, Füsün Kocabaş ' Adland- A global history of advertising', Mark Tungate İletişim tarihi : teknoloji-kültür-toplum, David Crowley-Paul Heyer |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Knows Pr and Advertising Theories | X | |||||
| 3 | Has social reponsibility | X | |||||
| 4 | Knows how to communicate effectively | X | |||||
| 5 | Creates Pr and Advertising projects. | X | |||||
| 7 | Manages media relations | X | |||||
| 8 | Creates persuasive messages by using images and words | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | learning the development of advertising Throughout history | ||||||
| 2 | learning the impact of communication tools on advertising | ||||||
| 3 | To evaluate the development of the global advertising and advertising strategies |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 40 |
| 1. Proje / Tasarım | 28 |
| 1. Ödev | 8 |
| 2. Ödev | 7 |
| Toplam | 83 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 3 | 48 |
| Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 2 | 32 |
| Mid-terms | 1 | 10 | 10 |
| Quiz | 1 | 5 | 5 |
| Assignment | 2 | 5 | 10 |
| Final examination | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||