| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Eleştirel İletişim Kuramları | HIR 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. METİN IŞIK |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. METİN IŞIK, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | İletişimin disiplinler arası bir bilim olduğu gerçeğinden hareketle, bugüne kadar geliştirilen teori, model ve yaklaşımların sorgulanması amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Bu ders iletişim alanında geliştilen teori, model ve yaklaşımları eleştirel bağlamda ele almaktadır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İletişim alanındaki temel yaklaşımları kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 2 | İletişim kuramlarını sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 3 | Kuramlara yönelik eleştirel bakış açısı geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kavramsal Çerçevenin Oturtulması: Kitle, kitle kültürü ve modernizm | |
| 2 | İletişim alanındaki temel yaklaşımlar: Ana Akım ve Eleştirel Yaklaşımlar | |
| 3 | Eleştirel Kuramların Oluşumu | |
| 4 | Frankfurt Okulu | |
| 5 | Frankfurt Okulu: Adorno | |
| 6 | Frankfurt Okulu: Horkheimer | |
| 7 | Frankfurt Okulu: Marcuse | |
| 8 | Vize sınavı | |
| 9 | Yapısalcı Medya Çalışmaları | |
| 10 | Yapısalcı Medya Çalışmaları: Hoggart ve Williams | |
| 11 | Yapısalcı Medya Çalışmaları: Straus, Sassure, Bart, Eco | |
| 12 | Post Yapısalcılık | |
| 13 | Ekonomi Politik Yaklaşım | |
| 14 | Tartışma ve genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Metin Işık, Eleştirel İletişim Teorilerine |
| Ders Kaynakları | İrfan Erdoğan, Korkmaz Alemdar, Öteki Kuram, Erk Yayınları Konca Yumlu, Kitle İletişim Kuram ve Araştırmaları, Nam Basım, Metin Işık (ed.), Medyada Yeni Yaklaşımlar, Eğitim kitabevi |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir. | X | |||||
| 2 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir. | X | |||||
| 3 | Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder. | X | |||||
| 4 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar. | X | |||||
| 5 | Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. | X | |||||
| 6 | Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder. | X | |||||
| 7 | Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır. | X | |||||
| 8 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur. | X | |||||
| 9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser. | X | |||||
| 10 | Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İletişim alanındaki temel yaklaşımları kavrar. | ||||||||||
| 2 | İletişim kuramlarını sıralar. | ||||||||||
| 3 | Kuramlara yönelik eleştirel bakış açısı geliştirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 6. Final | 50 |
| 5. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 161 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||