Course Name | Code | Semester | T+U Hours | Credit | ECTS |
---|---|---|---|---|---|
Perception Management and Persuasion | HIR 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Precondition Courses | |
Recommended Optional Courses | |
Course Language | Turkish |
Course Level | yuksek_lisans |
Course Type | Optional |
Course Coordinator | Doç.Dr. AYDA İNANÇ |
Course Lecturers | |
Course Assistants | |
Course Category | |
Course Objective | The aim of this course is to explores the diverse relationships between, on the one hand, symbols and messages (both verbal and non-verbal) and, on the other hand, political ideologies and movements, collective identities, power, conflict, and security. |
Course Content | Recognizing some of the basic tools of rhetoric to understood the study of how people use symbols to shape attitudes, influence thoughts, and motivate actions in other people, is creates the content of the course. |
# | Course Learning Outcomes | Teaching Methods | Assessment Methods |
---|
Week | Course Topics | Preliminary Preparation |
---|---|---|
1 | Persuation as a concept | H. Andaç Demirtaş Madran (2012).Tutum, Tutum Değişimi ve İkna İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık |
2 | Persuasive communication | Yüksel, A. H. (2012). İkna Edici İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları. |
3 | Use of body language in persuasive communication | Yüksel, A. H. (2012). İkna Edici İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları. |
4 | Persuasion and attitude | H. Andaç Demirtaş Madran (2012).Tutum, Tutum Değişimi ve İkna İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık |
5 | Social influence in persuation | H. Andaç Demirtaş Madran (2012).Tutum, Tutum Değişimi ve İkna İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık |
6 | Persuasion theories | Yüksel, A. H. (2012). İkna Edici İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları. |
7 | Midterm Exam | |
8 | Persuasion techniques | Fisher, R. Ve Shapiro, D. (2013). İkna Teknikleri: Duygularla Mantık Ötesi İkna Teknikleri, İstanbul: Sistem Yayıncılık |
9 | The importance of perceptions in persuation | Karabulut, B. (2014). Algı yönetimi, İstanbul: Alfa Yayıncılık |
10 | The use of music in perception and persuation | Çakır, S. (2016). Reklam ve Müzik, Ankara: Gece Kitaplığı |
11 | The use of colors in perception and persuation | Sefer D. (2013). Bilinçaltı reklamcılık ve iletişim teknikleri. İstanbul: Gelişim Üniversitesi Yayınları |
12 | Perception and persuasion tactics in political communication | Zeybek, B. (2016). Siyasal Reklam, İkna Ve Retorik, İstanbul:Beta Yayınları |
13 | Film Analysis on perception and persuasion | |
14 | Student Presentation |
Resources | |
---|---|
Course Notes | |
Course Resources | H. Andaç Demirtaş Madran (2012).Tutum, Tutum Değişimi ve İkna İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık Çakır, S. (2016). Reklam ve Müzik, Ankara: Gece Kitaplığı Yüksel, A. H. (2012). İkna Edici İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları. Fisher, R. Ve Shapiro, D. (2013). İkna Teknikleri: Duygularla Mantık Ötesi İkna Teknikleri, İstanbul: Sistem Yayıncılık Karabulut, B. (2014). Algı yönetimi, İstanbul: Alfa Yayıncılık Sefer D. (2013). Bilinçaltı reklamcılık ve iletişim teknikleri. İstanbul: Gelişim Üniversitesi Yayınları Zeybek, B. (2016). Siyasal Reklam, İkna Ve Retorik, İstanbul:Beta Yayınları Aristoteles (2016). Retorik. YapıKredi Yayınları. Platon, Longions (2003). Siyaset ve Retorik. İz Yayıncılık Gültekin, M. (2016). Algı Yönetimi ve Manipülasyon. Pınar Yayıncılık |
Order | Program Outcomes | Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | To evaluate the public relations and advertising activities with a critical point of view. | ||||||
2 | To develop a capacity of analytic thinking on public relations and advertising | ||||||
3 | To analyze the target audience on the basis of public relations and advertising activities. | ||||||
4 | To define the elements of field research on public relations and advertising areas. | ||||||
5 | To follow the new developments on corporate communication. | ||||||
6 | To act with the consciousness of the execution on new public relations and advertising understandings based on information communication technologies | ||||||
7 | To be aware of the fact that increasing the quality on public relations and advertising is important. | ||||||
8 | To consider the ethical values while using media vehicles on creating public relations and advertising activities. | ||||||
9 | To embrace the public relations and advertising profession as a lifestyle | ||||||
10 | To Apprehend the importance of PR for image, reputation and brand |
Evaluation System | |
---|---|
Semester Studies | Contribution Rate |
2. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
4. Ödev | 15 |
3. Sözlü Sınav | 15 |
Total | 100 |
6. Final | 50 |
5. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Total | 100 |
ECTS - Workload Activity | Quantity | Time (Hours) | Total Workload (Hours) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 3 | 48 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 3 | 48 |
Mid-terms | 1 | 15 | 15 |
Quiz | 1 | 10 | 10 |
Assignment | 1 | 15 | 15 |
Oral Examination | 1 | 10 | 10 |
Final examination | 1 | 15 | 15 |
Total Workload | 161 | ||
Total Workload / 25 (Hours) | 6.44 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |