Course Name Code Semester T+U Hours Credit ECTS
Ways Of Seeing, Visual Culture and Modernity HIR 517 0 3 + 0 3 6
Precondition Courses
Recommended Optional Courses
Course Language Turkish
Course Level yuksek_lisans
Course Type Optional
Course Coordinator Prof.Dr. YUSUF ADIGÜZEL
Course Lecturers Prof.Dr. YUSUF ADIGÜZEL,
Course Assistants
Course Category Field Proper Education
Course Objective

Comperehending the economic and the cultural dimensions of image and the act of seeing

 

Course Content

Interpretting the dominant and the alternative ways of seeing

 

# Course Learning Outcomes Teaching Methods Assessment Methods
1 Comprehends the process of modernization. Lecture, Question-Answer, Discussion, Oral Exam, Project / Design,
2 Grasps visual culture in a historical point of view. Lecture, Question-Answer, Discussion, Oral Exam, Project / Design,
3 Understands that the act of seeing is an ideological process. Lecture, Question-Answer, Discussion, Oral Exam, Project / Design,
Week Course Topics Preliminary Preparation
1 Historical frame of modernity
2 Historical frame of modernization
3 The dominant way of seeing: Central perspective
4 Alternative ways of seeing: Iconography and Miniature
5 Visual Culture and Image Culture
6 Mass Communication and Image Culture
7 New Media and Image Culture
8 The transformation of publicity and privacy
9 Urban and Urban Renewal
10 Cybrid Spaces and Cyborgs
11 Presentations
12 Presentations
13 Presentations
14 Course Overview
Resources
Course Notes
Course Resources

Zygmunt Bauman, Küreselleşme, İstanbul: Ayrıntı Yayınları; Zygmunt Bauman Siyaset Arayışı, İstanbul: Metis; David Harvey, Postmodernliğin Durumları, İstanbul: Metis Yayınları; David Harvey, Asi Kentler, İstanbul: Ayrıntı Yayınlar; Richard Sennett, Ten ve Taş, İstanbul: Metis Yayınları; Richard Sennett, Kamusal İnsanın Çöküşü, İstanbul: Ayrıntı, Pavel Florenski, Tersten Perspektif, İstanbul: Metis Yayınları, Erwin Panovsky, Perspektif, İstanbul: Metis Yayınları; Banu Mahir, Osmanlıda Minyatür Sanatı, İstanbul: Kabalcı Kitabevi; Jacques Ranciere, Özgürleşen Seyirci, İstanbul: Metis Yayınları; Jacques Ranciere, Görüntülerin Yazgısı, İstanbul: Versus Yayınları; Chris Hovells, Visual Culture, Malden: Blackwell.

Week Documents Description size
0 Orhan Cem Çetin ile Bellek ve Fotoğraf Üzerine 0 MB
0 3. Orhan Cem Çetin ile Bellek ve Fotoğraf Üzerine 0 MB
0 3.A Üçüncü Hafta BİRİNCİ BÖLÜM DERS VİDEO KAYDI. 0 MB
0 2. HAFTA DERS VİDEO KAYDI 0 MB
0 3.B ÜÇÜNCÜ HAFTA DERS KAYDI İKİNCİ BÖLÜM 0 MB
0 3.A ÜÇÜNCÜ HAFTA BİRİNCİ BÖLÜM DERS VİDEO KAYDI. 0 MB
0 5. HAFTA DERSİ VİDEO KAYDI 0 MB
0 6. HAFTA DERSİ VİDEO KAYDI 0 MB
0 10. Hafta Ders Kaydı 0 MB
0 11. Hafta Ders Kaydı 0 MB
0 12A. Hafta Ders Kaydı 0 MB
0 12B. Hafta Ders Kaydı 0 MB
0 13. Hafta Ders Kaydı 0 MB
0 Görme Biçimleri ve Video Anlatı 0.67 MB
0 3. Görsel Kültür ve Postmodern Filmler 0.36 MB
0 3. Modern Görsel Kültür, sinema ve video 0.62 MB
0 4. Kent, Metropol ve Değişen Mekan Algıları 0.55 MB
0 5. Imgenin_gucu_ve_gorsel_kulturun_yukselis 0.41 MB
0 5. Görüntü Kültürü Üzerine sOruşturma 1.42 MB
0 6. Geleneksel Medyadan Yeni Medyaya, Görüntü Yüzeyi 0.23 MB
0 6. Yeni medya ortamında görsel kültürün yükselişi 0.26 MB
0 7. Eğlencenin Gözetleme Hâli ya da Eğlence Endüstrisinde Görünen ve Gören Olmak 0.45 MB
0 7. Gözetlenen ve Gözetleyen Bir Toplumda, Beden ve Mahremiyet İlişkisi, Facebook örneği 4.24 MB
0 9. Göz Ve İktidar, Vitrinlere Değil Gökyüzüne Bak! 0.17 MB
0 9. Yeni Panoptikon, Gözün İktidarı ve Facebook 0.25 MB
0 10. Reklamda Mitler ve Anlam 0.4 MB
0 11. Sömürgecilik Sonrası Yaklaşımlar Işığında Mor Yıllar 0.24 MB
0 12. Görsellik ve Kültürel Bellek İlişkisi, Göçmenin Evi 1.48 MB
0 13. Görsel Kültür Bağlamında Görsel okuryazarlık 0.45 MB
0 13. Görsel olanı okumak Eleştirel Görsel Okur yazarlık 5.39 MB
0 14. Hafta Ders Kaydı 0 MB
0 2. HAFTA DERS SUNUMU 0 MB
0 5. Hafta Dersi Video Kaydı 0 MB
Order Program Outcomes Level of Contribution
1 2 3 4 5
1 To evaluate the public relations and advertising activities with a critical point of view. X
2 To develop a capacity of analytic thinking on public relations and advertising X
3 To analyze the target audience on the basis of public relations and advertising activities. X
4 To define the elements of field research on public relations and advertising areas. X
5 To follow the new developments on corporate communication. X
6 To act with the consciousness of the execution on new public relations and advertising understandings based on information communication technologies X
7 To be aware of the fact that increasing the quality on public relations and advertising is important. X
8 To consider the ethical values while using media vehicles on creating public relations and advertising activities. X
9 To embrace the public relations and advertising profession as a lifestyle X
10 To Apprehend the importance of PR for image, reputation and brand X
Evaluation System
Semester Studies Contribution Rate
1. Sözlü Sınav 20
1. Ödev 20
1. Ara Sınav 40
2. Ödev 20
Total 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Total 100
ECTS - Workload Activity Quantity Time (Hours) Total Workload (Hours)
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) 16 3 48
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) 16 4 64
Oral Examination 1 8 8
Final examination 1 20 20
Total Workload 140
Total Workload / 25 (Hours) 5.6
dersAKTSKredisi 6