Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ayrık Yapılar | SWE 205 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLÜZAR ÇİT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı yazılım mühendisliği problemleri hakkında analitik düşünmeyi, garflar, ağaçlar ve eşleme gibi temel ayrık matematik konularını, bahsedilen ayrık matematik problemlerinin yazılım mühendisliğine nasıl adapte edileceğini öğretmektir.
|
Dersin İçeriği | Bu derste yazılım mühendisliği alanındaki ayrık matematik yapılar hakkında temel bilgi verilmektedir. Bu amaçla, matematiksel mantık teorisi, küme teorisi, bağıntı, fonksiyonlar, graflar, ağaçlar ve eşleme konuları detaylı olarak anlatılmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Express problem solutions as algorithmic | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | |
2 | Use abstract thinking ability | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | |
3 | Make mathematical deduction | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | |
4 | Develop algorithmic thinking capability | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı & Giriş | |
2 | Kombinasyonel Problemler | |
3 | Mantık, Kümeler ve Fonksiyonlar | |
4 | Cebirsel Yapılar | |
5 | Tamsayılar ve Algoritmalar | |
6 | Matematiksel Muhakeme | |
7 | Sayma | |
8 | İleri Sayma Teknikleri | |
9 | Bağıntı | |
10 | Bağıntı | |
11 | Graf teorisi | |
12 | Graf teorisi | |
13 | Ağaçlar | |
14 | Eşleme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | - Rosen, K., Discrete Mathematics and its Applications, McGraw Hill. - Discrete Mathematical Structures for Computer Science, Bernard Kolman, Robert C.Busby, Prentice Hall,1987. - Discrete Mathematics with Combinatorics ,James A. Anderson, Prentice Hall, 2001 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık. | ||||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 55 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 45 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|