| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Mesh Generatıon Methods | CMM 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET FIRAT |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Sonlu Elemanlar Yönteminin uygulanacağı geometrilerin kaliteli çözüm elamanları oluşturmak için kullanılacak bölüntüleme tekniklerinin yüksek lisans öğrencilerine öğretilmesini amaçlamaktadır |
| Dersin İçeriği | Genel Bölüntüleme Tanımları, Elle ve Yarı-otomatik Yöntemler, Taşıma-Eşleme Yöntemi, Çoklu-blok Yöntemi, İlerleyen Sınır Yöntemi, Voronoi Yöntemi ve Uzantıları ve Yüzey Bölüntü Oluşturma gibi konuları içermektedir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Genel bölüntüleme tanımlarını bilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
| 2 | Bölüntüleme tekniklerindeki genel yöntemi bilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
| 3 | Elle ve yarı otomatik yöntemleri bilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
| 4 | Taşıma-eşleme yöntemi ile bötüntülemeyi bilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
| 5 | Kısmi diferansiyel denklem çözerek bölüntülemeyi bilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
| 6 | Kafes yerleştirme ve şekil değiştirme yöntemlerini bilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
| 7 | Çoklu blok yöntemini bilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
| 8 | İlerleyen sınır yöntemini bilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
| 9 | Voronoi yöntemi ve uzantılı yöntemleri bilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
| 10 | Yüzey bölüntü yöntemlerini bilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
| 11 | Bölüntüler arası dönüşüm yöntemlerini bilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
| 12 |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Genel Bölüntüleme Tanımları | |
| 2 | Genel Yöntem | |
| 3 | Elle ve Yarı-otomatik Yöntemler | |
| 4 | Taşıma-Eşleme Yöntemi | |
| 5 | Kısmi Differansiyel Denklem Çözerek Bölüntüleme | |
| 6 | Kafes Yerleştirme ve Şekil Değiştirme | |
| 7 | Çoklu-blok Yöntemi | |
| 8 | İlerleyen Sınır Yöntemi | |
| 9 | Voronoi Yöntemi ve Uzantıları | |
| 10 | Ara Sınav | |
| 11 | Yüzey Bölüntü Oluşturma | |
| 12 | Bölüntü Dönüşümleri | |
| 13 | Konveks Kaplama: Temel Algoritmalar | |
| 14 | Bazı Bölüntü Üretim Yazılımları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | P.L. George, "Automatic Mesh Generation : Application to Finite Element Methods", John Willey & Sons, 1991 |
| Ders Kaynakları | F.P.Prepatara, M.I. Shamos, "Computational Geometry: An Introduction", Springer Verlag, 1988 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
| 2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
| 3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
| 4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
| 5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
| 6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
| 7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
| 8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
| 9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
| 10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
| 11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
| 12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Genel bölüntüleme tanımlarını bilir. | ||||||||||||
| 2 | Bölüntüleme tekniklerindeki genel yöntemi bilir | ||||||||||||
| 3 | Elle ve yarı otomatik yöntemleri bilir | ||||||||||||
| 4 | Taşıma-eşleme yöntemi ile bötüntülemeyi bilir. | ||||||||||||
| 5 | Kısmi diferansiyel denklem çözerek bölüntülemeyi bilir | ||||||||||||
| 6 | Kafes yerleştirme ve şekil değiştirme yöntemlerini bilir | ||||||||||||
| 7 | Çoklu blok yöntemini bilir | ||||||||||||
| 8 | İlerleyen sınır yöntemini bilir | ||||||||||||
| 9 | Voronoi yöntemi ve uzantılı yöntemleri bilir | ||||||||||||
| 10 | Yüzey bölüntü yöntemlerini bilir | ||||||||||||
| 11 | Bölüntüler arası dönüşüm yöntemlerini bilir | ||||||||||||
| 12 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 45 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 2 |
| 1. Proje / Tasarım | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Ödev | 2 |
| 3. Ödev | 2 |
| 4. Ödev | 2 |
| 5. Ödev | 2 |
| 6. Ödev | 2 |
| 7. Ödev | 3 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Ödev | 7 | 7 | 49 |
| Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||