Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mathematıcal Elements For Computer Graphıcs | CMM 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET FIRAT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Yüksek lisans öğrencilere geometrik modelleme ile ilgili matematiksel temelleri öğretmek. |
Dersin İçeriği | Geometrik Modellemenin Temelleri, İki ve üç Boyutlu Transformasyonlar, Perspektifler, Düzlem ve Uzaysal Eğriler, Katılar, Analitik ve Bağıntısal Özellikler ve Kesişimler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Geometrik Modelleme tanımı kavranması | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Ödev, |
2 | İki Boyutlu Transformasyonlar ile çevirme, yansıma, ölçekleme, Homojen | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Ödev, |
3 | Koordinatlara sahip birleşik dönüşümlerin yapılabilmesi | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Ödev, |
4 | Üç Boyutlu Transformasyonlar ile ölçekleme, kayma, çevirme, yansıma, ve birleşik dönüşümlerin yapılabilmesi | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Ödev, |
5 | Bir üç boyutlu nesnenin Ortografik perspektif dönüşüm matrislerinin elde edilmesi ve yeni nesne koordinatlarının hesaplanması | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Ödev, |
6 | Bir üç boyutlu nesnenin Aksonametrik perspektif dönüşüm matrislerinin elde edilmesi ve yeni nesne koordinatlarının hesaplanması | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Ödev, |
7 | Bir üç boyutlu nesnenin Oblik perspektif dönüşüm matrislerinin elde edilmesi ve yeni nesne koordinatlarının hesaplanması | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Ödev, |
8 | Uzaysal Eğrilerin çeşitleri ve matematiksel formlarının öğrenilmesi ve hesaplama algoritmalarının uygulanması | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Ödev, |
9 | Yüzeylerin matematiksel formları bilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Ödev, |
10 | Katı model oluşturma şartlarını bilir | Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Anlatım, | Ödev, |
11 | Yüzey kesişim tekniklerini bilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Geometrik Modellemenin Temelleri | |
2 | İki Boyutlu Transformasyonlar | |
3 | Uygulamalar I (Çevirme, Yansıma, Ölçekleme, Homojen Koordinatlar, Birleşik Dönüşümler) | |
4 | Uygulamalar II ( Bir noktaya ve bir eksene göre çevirme ve yansıma, Genel ölçekleme) | |
5 | Üç Boyutlu Transformasyonlar | |
6 | Uygulamalar I (Ölçekleme, Kayma, Çevirme, Yansıma, Birleşik Dönüşümler) | |
7 | Uygulamalar II ( Paralel bir eksene göre Çevirme, Gelişi güzel bir eksene göre çevirme , Gelişi güzel bir düzleme göre yansıma) | |
8 | Perspektifler | |
9 | Düzlem ve Uzaysal Eğriler (Kübik Spline, Bezier Eğriler, NURBS) | |
10 | Ara Sınav | |
11 | Yüzeyler | |
12 | Katılar | |
13 | Analitik ve Bağıntısal Özellikler | |
14 | Kesişimler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Geometric Modeling, Mortenson, M. E. , 1985 , John Wiley & Sons Mathematical Elements for Computer Graphics, Rogers, D. , Adams , J. , 1990 , McGraw-Hill |
Ders Kaynakları | The NURBS Book, Piegl L. ,Tiller W. , 1997 , Springer-Verlag |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 45 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 2 |
1. Proje / Tasarım | 10 |
2. Kısa Sınav | 15 |
2. Ödev | 2 |
3. Ödev | 2 |
4. Ödev | 2 |
5. Ödev | 2 |
6. Ödev | 2 |
7. Ödev | 3 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 7 | 5 | 35 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |