| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Metal Yapıştırma Teknikleri | IMM 523 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SÜLEYMAN CAN KURNAZ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Sanayide kullanım alanı gittikçe artan yapıştırma tekniğinin kullanımı, mekanızmasını ve hangi tür yapıştırıcının nerelerde kullanılabileceğini ve oluşabilecek hataları önceden tespit etmeyi öğretmek. |
| Dersin İçeriği | Metal yapıştırma tekniğinin mekanizması , yapıştırıcı çeşitleri , adezyon,kohezyon, aktivatörler, kopma tipleri, ön hazırlıklar , meydana gelen birleştirme hataları ve giderilmesi, yüzey enerjisi, muayene ve kontrol. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yapıştırma tekniğinde oluşturulan bağlantının kopma türlerini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 2 | Malzemeye ve bağlantı şekline göre yapıştırıcı ve parametre önerir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 3 | Ayar parametrelerinin yapışma üzerine etkilerini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 4 | Yüzey işlemlerinin yapışmaya etkilerinin analizini yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 5 | Yapıştırma tekniğinde ilgili standartlara göre bağlantının kontrol ve muayene testlerini hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yapıştırma tekniğine giriş | |
| 2 | Yapıştırma mekanizması, ıslatma ve temas açıları, kürleşme | |
| 3 | Yapışma mekanizmaları teorisi, mekanik tutunma, difüzyon, elektronik, absorbsiyon, kemisorbsiyon, yüzey enerji teorisi | |
| 4 | Mekanik, kimyasal, fiziksel ön işlemler, primerler, aktivatörler | |
| 5 | Yapıştırıcılar ve özellikleri, sınıflandırılması | |
| 6 | Doğal yapıştırıcılar, termaplastikler | |
| 7 | Termoplastikler, termosetler, | |
| 8 | Elastomerler, çift polimerler | |
| 9 | Yapıştırma tekniğinde tasarım esasları | |
| 10 | Yapıştırma tekniğinde muayene ve kontrol, | |
| 11 | Yapıştırıcıların uygulama alanları, | |
| 12 | Vida gevşemezlik, boru dişi sızdırmazlığı, | |
| 13 | Sıkı geçme, ,flanşlı kavrama | |
| 14 | Contalama, gözenek kapatma, emprenye işi , vs. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Prof..Dr.Salim ASLANLAR-Ders Notları |
| Ders Kaynakları | G.Habenicht, Kleben-erforderlich und fehlerfrei, Vieweg, 2001 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İmalat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
| 2 | İmalat Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
| 3 | İmalat Mühendisliğinde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
| 4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
| 5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
| 6 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
| 7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılasılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. | ||||||
| 8 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir | ||||||
| 9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
| 10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 11 | İmalat mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | ||||||
| 12 | İmalat Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve is hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yapıştırma tekniğinde oluşturulan bağlantının kopma türlerini değerlendirir. | ||||||||||||
| 2 | Malzemeye ve bağlantı şekline göre yapıştırıcı ve parametre önerir. | ||||||||||||
| 3 | Ayar parametrelerinin yapışma üzerine etkilerini değerlendirir. | ||||||||||||
| 4 | Yüzey işlemlerinin yapışmaya etkilerinin analizini yapar. | ||||||||||||
| 5 | Yapıştırma tekniğinde ilgili standartlara göre bağlantının kontrol ve muayene testlerini hazırlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 2 | 15 | 30 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 160 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||