| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Java Programlama | EBT 547 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUHAMMED FATİH ADAK |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. AHMET ÖZMEN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, etkili ve esnek nesne yönelimli yazılımlar geliştirmek için gereken nesneye yönelik programlama kavramlarını kullanark, Java ile programlamayı öğretmektir. |
| Dersin İçeriği | Java temelleri, nesneye dayalı programlama, arayüz tasarımı, grafikler, çok kanallı programlama, ağ programlama, dosyalar, veritabanları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilgisayar problemlerine Java programlama dili ile çözüm tasarlar. | ||
| 2 | Java ile kodlanmış programları analiz eder. | ||
| 3 | Gelişmiş tasarım desenlerini yazılım projelerinde kullanır. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Java programlama dilinin ve programlama ortamının tanıtımı. | |
| 2 | Değişkenler, operatörler, veri giriş ve çıkışı. | |
| 3 | Sınıflar, nesneler, metotlar, kalıtım, çok biçimlilik. | |
| 4 | Dosyalardan veri giriş/çıkışı ve istisna yönetimi. | |
| 5 | Appletler (grafik arayüzü): Ekrana doğru, çember vs. çizdirmek. | |
| 6 | Veri giriş çıkışı için grafik arayüzünden yararlanma: Etiket, metin kutusu, buton vs. | |
| 7 | Swing (javax) ile gelişmiş grafik arayüzü. | |
| 8 | Swing ile veri giriş çıkış arayüzlerinin tasarımı. | |
| 9 | Grafik kullanıcı arayüz tasarımı uygulaması. | |
| 10 | Çok kanallı (multi-threaded) programlama. | |
| 11 | Ağ programlama. | |
| 12 | MySQL veritabanına giriş. | |
| 13 | JDBC bağlantı elemanı tanıtımı. | |
| 14 | MySQL- JDBC ile veritabanı uygulaması. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Doç.Dr. Ahmet Özmen, Java Programlama ders notu, 2012. |
| Ders Kaynakları | 1. P.J. Deitel, H.M.Deitel, Java How to Program, 7th edition, Prentice Hall, 2007. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
| 2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
| 3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
| 4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
| 5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
| 6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
| 7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
| 8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
| 9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
| 10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
| 11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
| 12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bilgisayar problemlerine Java programlama dili ile çözüm tasarlar. | ||||||||||||
| 2 | Java ile kodlanmış programları analiz eder. | ||||||||||||
| 3 | Gelişmiş tasarım desenlerini yazılım projelerinde kullanır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 1. Ödev | 35 |
| 2. Ödev | 35 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 2 | 15 | 30 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||