| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bilimde Yaratıcılık İnovasyon ve Girişimcilik | HMS 682 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Doç.Dr. YURDANUR DİKMEN |
| Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
| Dersin Amacı | Dersin amacı farklı yönleriyle yaratıcılığın tanımını yapmak, yaratıcı kişilik, yaratıcı düşünme, yaratıcılığın geliştirilmesi, yaratıcılığı besleyen çalışma yöntemleri ve teknikler hakkında bilgi edinilmesini sağlamak, girişimciliğin geliştirilmesini kavrama üzerine tartışılmasını sağlamaktır. Yaratıcılık-Girişimcilik Kavramı, Buluşlar Tarihi, Buluş Öyküleri, Patent Ve Veri Hakları, Patent Alımı, Dünya Bilgi Pazarı hakkında bilgi edinilmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Ders içeriğinde girişimcilik ve yaratıcılık konusu farklı yönleri ile ele alınacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Girişimcilikteki engelleri ve teşvikleri öğrenerek uygun sektörle ilgili fırsatları karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 2 | Girişimcilik özelliklerinden hareketle kendi girişimcilik özelliklerini sorgular. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Problem Çözme, | Sınav, Portfolyo, Performans Görevi, |
| 3 | Yaratıcılığı geliştiren yöntemlerini inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Portfolyo, |
| 4 | Yaratıcı fikir geliştirme egzersizlerini tanımlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Altı Şapka, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 5 | Sağlıkta girişimcilik, buluş, faydalı model ve patent kavramlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Altı Şapka, Örnek Olay, | Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma ve derse giriş | |
| 2 | Yaratıcılık ve girişimcilik nedir | |
| 3 | Yaratıcı ve Girişimci kişinin özellikleri ve gerekli beceriler | |
| 4 | Yaratıcılığı geliştiren yöntemler | |
| 5 | Yaratıcı fikir geliştirme egzersizleri | |
| 6 | Kritik Düşünme ve soru sorma | |
| 7 | Özgün bir fikir oluşturma süreci | |
| 8 | Özgün bir fikir oluşturma süreci | |
| 9 | Grup tartışmaları | |
| 10 | Grup tartışmaları | |
| 11 | Girişimcilik finansmanı ve destekler | |
| 12 | Sağlıkta Girişimcilik/buluş/faydalı model | |
| 13 | Faydalı model/ Patent Hakları | |
| 14 | Sağlıkta Girişimci örnekleri ile tanışma (Seminer/konferans) |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Endsley, D. Scott.; “Putting Healthcare InnovationintoPractice”, A John Wiley & Sons Publication, 2010, Kılıç S (2016) İnovasyon ve inovasyon yönetimi. Ankara; Seçkin yayıncılık. Merih DY. (2017) İnovatif hemşirenin yol haritası. İstanbul:Nobel Tıp Kitabevi.Doğan H Yenilikçilik ve girişimcilik;Örnek olay incelemeli.Gazi Kitabevi. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
| 2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | |||||
| 4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
| 5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
| 6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
| 7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
| 8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Girişimcilikteki engelleri ve teşvikleri öğrenerek uygun sektörle ilgili fırsatları karşılaştırır. | ||||||||
| 2 | Girişimcilik özelliklerinden hareketle kendi girişimcilik özelliklerini sorgular. | ||||||||
| 3 | Yaratıcılığı geliştiren yöntemlerini inceler. | ||||||||
| 4 | Yaratıcı fikir geliştirme egzersizlerini tanımlar. | ||||||||
| 5 | Sağlıkta girişimcilik, buluş, faydalı model ve patent kavramlarını açıklar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Proje / Tasarım | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||