| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sağlığın Geliştirilmesi ve Sağlıklı Yaşam | HMS 624 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYŞE ÇEVİRME |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu ders sağlık profesyonellerini; birey, aile ve toplumun sağlığını geliştirmek ve hastalıkları önlemek için gerekli sağlık stratejilerini uygulamaya hazırlayacaktır. |
| Dersin İçeriği | Bu ders birey, aile ve toplumunun sağlığını korumak ve geliştirmeye yönelik gerekli olan bilgi ve becerileri içerir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sağlığı geliştirme programları planlar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Benzetim, | Sınav, Performans Görevi, |
| 2 | Stres yönetimi için hemşirelik bakım planı hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, | Sınav, Performans Görevi, |
| 3 | Egzersiz alışkanlığı geliştirmek için girişimler yapar. | Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
| 4 | Yaşam döngüsünün her aşamasındaki birey için 1 günlük menü planlar. | Grup Çalışması, Altı Şapka, Problem Çözme, | Sınav, Performans Görevi, |
| 5 | Toplumun sağlığını geliştirmeye yönelik hemşirelik girişimleri planlar. | Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Performans Görevi, |
| 6 | Bireyin sağlığını geliştirmeye yönelik hemşirelik girişimlerini tanımlar. | Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması, | Sınav, Performans Görevi, |
| 7 | Sağlığı geliştirme programları için teorik esasları, modelleri açıklar. | Grup Çalışması, Altı Şapka, Bireysel Çalışma, | Sınav, Performans Görevi, |
| 8 | Sağlığın geliştirilmesi ve hastalıklardan korunma konusunda global eğilimleri tanımlar. | Benzetim, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sağlığın tanımı: sağlığı koruma ve hastalık koruma hedefleri | |
| 2 | Sağlığı geliştirmede bireysel modeller | |
| 3 | Sağlığı Geliştirmede Toplumsal Modeller | |
| 4 | Sağlığı Koruma ve Geliştirmenin Planlanması | |
| 5 | Plan Bir Sağlık Geliştirme-Önleme Programı Geliştirme | |
| 6 | Sağlığı Koruma ve Geliştirme Girişimleri | |
| 7 | Egzersiz | |
| 8 | Egzersiz | |
| 9 | Egzersiz | |
| 10 | Diyet, Beslenme ve Sağlığı Koruma ve Geliştirme | |
| 11 | Diyet, Beslenme ve Sağlığı Koruma ve Geliştirme | |
| 12 | Stres Yönetimi ve Sağlığı Geliştirme | |
| 13 | Stres Yönetimi ve Sağlığı Geliştirme | |
| 14 | Bütüncül Sağlık Stratejileri Final sınavı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Clark CC: Health Promotion In Communities, Holistic and Wellness Approaches, Spinger Publishing Company, 2002 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
| 2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | |||||
| 4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
| 5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | X | |||||
| 6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
| 7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
| 8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sağlığı geliştirme programları planlar. | ||||||||
| 2 | Stres yönetimi için hemşirelik bakım planı hazırlar. | ||||||||
| 3 | Egzersiz alışkanlığı geliştirmek için girişimler yapar. | ||||||||
| 4 | Yaşam döngüsünün her aşamasındaki birey için 1 günlük menü planlar. | ||||||||
| 5 | Toplumun sağlığını geliştirmeye yönelik hemşirelik girişimleri planlar. | ||||||||
| 6 | Bireyin sağlığını geliştirmeye yönelik hemşirelik girişimlerini tanımlar. | ||||||||
| 7 | Sağlığı geliştirme programları için teorik esasları, modelleri açıklar. | ||||||||
| 8 | Sağlığın geliştirilmesi ve hastalıklardan korunma konusunda global eğilimleri tanımlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 153 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||