Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Growth and Development İn Children | HMS 522 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NURSAN ÇINAR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NURSAN ÇINAR, Dr.Öğr.Üyesi DİLEK MENEKŞE, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | The aim of the lesson is to evaluate to growth and development in childhood periods. |
Dersin İçeriği | The evaluation of growth and ve delopment, childhood periods, theories of development |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | To identify normal growth and development at healthy children and deviations from normal. | Lecture, Question-Answer, Discussion, Motivations to Show, | Testing, Performance Task, |
2 | Grasps development theories. | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, Performance Task, |
3 | To develop knowledge and skills in nursing care regarding failures of growth and development | Lecture, Question-Answer, Discussion, | Testing, Performance Task, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Assessment of Growth and Development | |
2 | Assessment of Growth and Development | |
3 | Assessment of NeuromotorDevelopment | |
4 | Periods of childhood | |
5 | Periods of childhood | |
6 | Factors Affectıng Growth And Development | |
7 | Freud´s Theory of Psychosocial Development | |
8 | Erikson´s Theory of Psychosocial Development | |
9 | Sullivan´s Theory of Interpersonal Relationships | |
10 | Piaget´s Theory of Cognitive Development | |
11 | Kolhberg´ s Theory of Moral Development, Bandura´s Social Learning Theory, Ecological Theory | |
12 | Adolescence | |
13 | Growth and Development Disorders and Nursing Care | |
14 | Short Stature |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Ball JW, Bindler RC, Cowen KJ. (2010). Child Health Nursing Partnering With Children & Families, Co: Pearson Education, Second Edition, New Jersey. 2- Dağoğlu T.,Görak G. (2008). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik, Yenilenmiş İkinci Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. 3- Kavaklı A,Pek H,Bahçecik N.1995.Çocuk Hastalıkları Hemşireliği, Alemdar Ofset, İstanbul. 4- Kollar LM. (2005). Wong?s Essentials of Pediatric Nursing, MJ Hockenberry, D Wilson, ML Winkelstein (Eds), Seventh Edition, Mosby. 5- Çavuşoğlu H.(2008). Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Çilt 1 genişletilmiş 9. baskı,Cilt 2 genişletilmiş 8.baskı, Sistem Ofset. 6- Behrman ,Kliegman,Jenson. (2003).Nelson Textbook of Pediatrics.17. the Edition,W.B.Saunders Company. 7- Neyzi O, Ertuğrul T. (2010). Pediatri, 4. Baskı, 1. Cilt İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi. 8- Savaşer S., Yıldız S.(2009). Hemşireler için Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul. 9- Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. (2013). Pediatri Hemşireliği, Akademisyem Tıp Kitabevi, Ankara. 10- Yiğit R. (2005). Çocukluk Dönemlerinde Büyüme ve Gelişme, Ankara: Sistem Ofset |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 | |||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
8 | |||||||
9 | |||||||
10 | |||||||
11 | |||||||
12 | |||||||
13 | |||||||
14 | |||||||
15 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 3 | 48 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 6 | 96 |
Mid-terms | 1 | 5 | 5 |
Final examination | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 159 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |