| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği I | HMS 513 | 0 | 2 + 6 | 5 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NURSAN ÇINAR |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. NURSAN ÇINAR, Doç.Dr. DİLEK MENEKŞE, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Çocuk sağlığını koruma ve geliştirme, sağlıklı çocuğu ve sağlıktan sapma durumunu tanıma, çocuk ve aileye yönelik hemşirelik bakımını planlayıp uygulayabilme bilgi ve becerisini geliştirmek. |
| Dersin İçeriği | Çocuk sağlığını koruma ve geliştirme, sağlıklı çocuğu ve sağlıktan sapma durumunu tanıma, çocuğa özğu hemşirelik uygulamalar, büyüme-gelişme ve çocuk beslenmesi, normal ve yüksek riskli yenidoğanın özellikleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çocuk ve ailenin gereksinimlerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, |
| 2 | Aile merkezli bakımın önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, |
| 3 | Çocukluk çağında sağlıklı beslenmeyi ve beslenme bozukluklarında hemşirelik bakım ilkelerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, |
| 4 | Çocuk sağlığını korumada öneme sahip çocukluk çağı aşıları hakkında bilgili olur ve bu konudaki gelişmeleri takip eder. | Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Anlatım, | Sınav, Performans Görevi, |
| 5 | Normal ve riskli yenidoğanı tanır ve hastalık durumunda gerekli bakımı yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çocukluk Çağında Beslenme ve Beslenme Bozuklukları | |
| 2 | Beslenmede Karşılaşılan Sorunlar | |
| 3 | Beslenmede Karşılaşılan Sorunlar | |
| 4 | Aşılar (Rutin Aşılar) | |
| 5 | Aşılar (Özel Aşılar) | |
| 6 | Çocukta Uygulamalar | |
| 7 | Çocukta Uygulamalar | |
| 8 | Çocukta Uygulamalar | |
| 9 | Çocukta Uygulamalar | |
| 10 | Yenidoğan ve Bakımı | |
| 11 | Riskli Yenidoğanlar ve Bakımı | |
| 12 | Yenidoğan Hastalıkları ve Bakımı | |
| 13 | Yenidoğan Hastalıkları ve Bakımı | |
| 14 | Yenidoğan Hastalıkları ve Bakımı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1- Meeks M, Hallsworth M, Yeo H. (2012). Yenidoğan Hemşireliği, Rota Tıp Kitabevi, Ankara. 2- Dağoğlu T.,Görak G. (2008). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik, Yenilenmiş İkinci Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. 3- Ball JW, Bindler RC, Cowen KJ. (2010). Child Health Nursing Partnering With Children & Families, Co: Pearson Education, Second Edition, New Jersey. 4- Kavaklı A,Pek H,Bahçecik N.1995.Çocuk Hastalıkları Hemşireliği, Alemdar Ofset, İstanbul. 5- Kollar LM. (2005). Wong?s Essentials of Pediatric Nursing, MJ Hockenberry, D Wilson, ML Winkelstein (Eds), Seventh Edition, Mosby. 6- Çavuşoğlu H.(2008). Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Çilt 1 genişletilmiş 9. baskı,Cilt 2 genişletilmiş 8.baskı, Sistem Ofset. 7- Behrman ,Kliegman,Jenson. (2003).Nelson Textbook of Pediatrics.17. the Edition,W.B.Saunders Company. 8- Neyzi O, Ertuğrul T. (2010). Pediatri, 4. Baskı, 1. Cilt İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi. 9- Savaşer S., Yıldız S.(2009). Hemşireler için Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul. 10- Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. (2013). Pediatri Hemşireliği, Akademisyem Tıp Kitabevi, Ankara. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar. | ||||||
| 2 | Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarır | ||||||
| 3 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
| 4 | Mesleğini yaparken evrensel değerlere ve etik ilkelere uygun davranır. | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
| 6 | Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik kullanır. | ||||||
| 7 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
| 8 | Yaptığı bilimsel çalışma sonuçlarını kliniğe aktararak bakım kalitesini yükseltir. | ||||||
| 9 | Hemşirelik lisans yeterliklerine dayalı olarak, hemşirelik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | ||||||
| 10 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
| 11 | Sağlık ekibi içinde klinik kararlarda aktif rol alır ve danışmanlık yapar. | ||||||
| 12 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | ||||||
| 13 | Alanının gerektirdiği düzeyde yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanır | ||||||
| 14 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
| 15 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çocuk ve ailenin gereksinimlerini kavrar | |||||||||||||||
| 2 | Aile merkezli bakımın önemini kavrar | |||||||||||||||
| 3 | Çocukluk çağında sağlıklı beslenmeyi ve beslenme bozukluklarında hemşirelik bakım ilkelerini tanımlar. | |||||||||||||||
| 4 | Çocuk sağlığını korumada öneme sahip çocukluk çağı aşıları hakkında bilgili olur ve bu konudaki gelişmeleri takip eder. | |||||||||||||||
| 5 | Normal ve riskli yenidoğanı tanır ve hastalık durumunda gerekli bakımı yapar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 40 |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
| Final | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||