| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Lineer Sistemler Teorisi | BSM 605 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. DEVRİM AKGÜN |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. DEVRİM AKGÜN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Haberleşme, kontrol ve sinyal işleme konularında temel oluşturan durum uzayı formlarını öğretmek, durum uzayı formlarını kullanarak kontrol edilebilirlik ve gözlenebilirliği analiz edebilmek, ayrık zaman durum uzayı formları hakkında bilgi sahibi olmak |
| Dersin İçeriği | Matematiksel notasyonların gözden geçirilmesi, durum denklemleri, geçiş matrisleri ve özellikleri, kontrol edilebilirlik ve gözlenebilirlik, gerçeklenebilirlik teorisi, giriş-çıkış kararlılığı, kontrol edici ve gözlemleyici formlar |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Haberleşme, kontrol ve sinyal işleme konularında temel oluşturan durum uzayı formlarını öğretmek | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Durum uzayı formlarını kullanarak kontrol edilebilirlik ve gözlenebilirliği analiz edebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Ayrık zaman durum uzayı formları hakkında bilgi sahibi olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sistemlerin Sınıflandırılması | |
| 2 | Laplas dönüşümü ve transfer fonksiyonları | |
| 3 | Durum Uzayı Kavramları ve Modelleme | |
| 4 | Durum Uzayı Kavramları ve Modelleme | |
| 5 | Durum Uzayı Modellerinin Türetilmesi ve Kanonik Dönüşümler | |
| 6 | Durum Uzayı Modellerinin Türetilmesi ve Kanonik Dönüşümler | |
| 7 | Koordinat Dönüşümleri ve Matris Polinomları | |
| 8 | Lineer Sistem Analizi | |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | Lineer Sistem Analizi | |
| 11 | Lineer Sistem Analizi | |
| 12 | Doğrusallaştırma ve Ayrıklaştırma | |
| 13 | Ayrık Sistemlerin Durum Uzayı Modellemesi | |
| 14 | Ayrık Sistemlerin Durum Uzayı Modellemesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları |
-Linear System Theory, Wilson J. Rugh, Pearson Education; 2nd edition, 1995 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
| 2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
| 3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
| 4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
| 5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
| 6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
| 7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
| 8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
| 9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
| 10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
| 11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
| 12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Haberleşme, kontrol ve sinyal işleme konularında temel oluşturan durum uzayı formlarını öğretmek | ||||||||||||
| 2 | Durum uzayı formlarını kullanarak kontrol edilebilirlik ve gözlenebilirliği analiz edebilmek | ||||||||||||
| 3 | Ayrık zaman durum uzayı formları hakkında bilgi sahibi olmak |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 15 |
| 2. Ödev | 15 |
| 3. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 4 | 8 | 32 |
| Toplam İş Yükü | 155 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||