| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sanat Tarihinde Üslup Araştırmaları | SAN 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Lisans Programındaki Sanat Tarihine Giriş dersini almış olmak |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ELA TAŞ |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TÜLİN ÇORUHLU, |
| Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Ela TAŞ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Araştırmacının tarihsel süreç içerisinde meydana getirilen kültür varlıkları ve sanat yapıtlarını; dönem, bölge, biçim, malzeme-teknik ve süsleme açısından, sanat tarihi disiplini içerisinde sınıflandırma, karşılaştırma değerlendirme yapabilmesini sağlamak |
| Dersin İçeriği | Sanatın doğuşu, antikitede mimarlık, resim, heykelin temel ilkeleri, din-sanat ilişkisi, Hristiyan sanatında doğu-batı ilişkileri, sanatta Ortadoğu ve Asya ilişkileri, Türk-İslâm sanatının ilkeleri, sanatta bölgesel etkileşimler, Avrupa ve dünyada Rönesans ve sonrası. anadolun Türk sanatında üslup dönemleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sanatın doğuşuna etki eden faktörleri yorumlar | Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınav, Ödev, |
| 2 | Din-sanat ilişkisini değerlendirir | Anlatım, Tartışma, Gösteri, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
| 3 | Türk-İslâm sanatının ilkelerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
| 4 | Resim sanatında kronolojik ve bölgesel gelişimini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
| 5 | Avrupa ve dünyada Rönesans ve sonrasının sanat akımlarını değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
| 6 | Alanı hakkında tez konusu önerir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Sınav, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş ve tanımlar | |
| 2 | Tarihsel dönemler (Neolotikten yakınçağa) kronolojisi | |
| 3 | üslupları doğuran nedenler | |
| 4 | Din-sanat ilişkisi /sanat ortamları (Ortadoğu-Avrupa) | |
| 5 | coğrafya ve sanat ilişkisi | |
| 6 | Güç (Ekonomi ve iktidar) ve sanat ilişkisi | |
| 7 | Kültürel etkileşimler ve sanat ilişkisi | |
| 8 | Sanat alanlarına göre Üsluplar (Arkaik, Klasik, Gotik, Rönesans, Barok vb) | |
| 9 | Mimarlık sanatında üsluplar | |
| 10 | Heykel sanatında üsluplar | |
| 11 | Resim/tasvir sanatında üsluplar | |
| 12 | Doğu ve batı üslupları | |
| 13 | Sunumlar | |
| 14 | Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Öğretim üyesi tarafından verilecektir. |
| Ders Kaynakları | KANTEV, D., The Symbol of the Beast the Animal-Style Art of Eurasia, New York, 1957. Selçuk MÜLAYİM, Sanat Tarihi Metodu, İstanbul 1995 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla sanat tarihi alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirir | X | |||||
| 2 | Sanatın tarihsel süreç içinde gelişimini çizer | X | |||||
| 3 | Sanatsal üsluplar ve ayırt edici özelliklerini kavrar | X | |||||
| 4 | Kültür varlıklarımızın özellikleri ve dünya sanat tarihine katkılarını sorgular | X | |||||
| 5 | Anolojik değerlendirme yapabilme, kendi kültürünü ve sanatını referans alabilecek özgüvende ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilecek donanımda, kendi bilimsel problematiklerini, bilimsel bir dil ile ifade eder | X | |||||
| 6 | Bilimsel çalışmalarını ulusal ve uluslar arası toplantılarda bilim çevreleri ile paylaşır | X | |||||
| 7 | Kültür ve sanat varlıklarının korunması ve yaşatılması hususunda duyarlı ve çağdaş düşünür | X | |||||
| 8 | Modern ya da tarih devirlerinde üretilmiş bir sanat yapıtını kendi bütünü içerisinde değerlendirip, yorumlayabilme yeteneğini geliştirir | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sanatın doğuşuna etki eden faktörleri yorumlar | ||||||||
| 2 | Din-sanat ilişkisini değerlendirir | ||||||||
| 3 | Türk-İslâm sanatının ilkelerini bilir | ||||||||
| 4 | Resim sanatında kronolojik ve bölgesel gelişimini açıklar | ||||||||
| 5 | Avrupa ve dünyada Rönesans ve sonrasının sanat akımlarını değerlendirir | ||||||||
| 6 | Alanı hakkında tez konusu önerir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 20 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 17 | 17 |
| Kısa Sınav | 1 | 9 | 9 |
| Ödev | 1 | 30 | 30 |
| Final | 1 | 22 | 22 |
| Toplam İş Yükü | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||