Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İstatistiksel Proses Kontrol | KAL 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEMRA BORAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MERVE CENGİZ TOKLU, Prof.Dr. YILMAZ ÖZKAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Proseslerin kontrol altında olup olmadığını ölçmeye yarar. Ürün veya hizmetin tanımlanmış özelliklerde üretilip üretilmediğini izleme imkanı verir. Hatalı ürün meydana gelmeden prosese müdahale imkanı verir. İstatistiksel proses kontrol yöntemleri ile Toplam kalitenin temel felsefesi olan sıfır hataya ulaşmak mümkün olacaktır. |
Dersin İçeriği | Değişkenlik tanımı. İstatistiksel proses kontrol (İPK) tanımı. Kontrol diyagramı tanımı. Değişkenler ve nitelikler için kontrol diyagramı. Proses yeterlilik analizi, Kabul örneklemesi. Örnekleme planı çeşitleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kalite ve kalite ile ilgili genel terimlerin tanımını bilir | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Kalitenin gerekliliğini ve karlılık, verimlilik ve çevrim zamanı ile ilişkilerini yorumlar | Tartışma, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
3 | Muayene ve önleme yaklaşımı arasındaki farklılığı yorumlar | Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | Ödev, Sınav, Performans Görevi, |
4 | Değişkenlik ve kalite ilişkisini yorumlar | Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
5 | Normal dağılım konusunu bilir ve ilgili hesaplamaları yapabilir | Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
6 | İstatistiksel proses kontrolünü bilir, kontrol sınırlarını hesaplayabilir | Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
7 | Hipotez testi yapar, testin gücünü hesaplar, karar verir | Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
8 | Uygun örnekleme planı seçmeyi ve kullanmayı bilir | Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
9 | Kontrol diyagramlarını hazırlar ve uygular | Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Olasılık ve İstatistik, Sakarya Basımevi, 2016 |
Ders Kaynakları | 1. Statistical Quality Control, Eugene L. Grant, Richard S. Leavenworth, Mc Graw-Hill Inc. 6th ed. 1988. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek | X | |||||
2 | Kalite alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek | X | |||||
3 | Kalite alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | X | |||||
4 | Kalite alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek | X | |||||
5 | Kalite alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek | X | |||||
6 | Kalite alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak (European Language Portfolio Global Scale, Level B2) | X | |||||
8 | Kalite alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek | X | |||||
9 | Kalite alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek | X | |||||
10 | Kalite alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kalite ve kalite ile ilgili genel terimlerin tanımını bilir | ||||||||||
2 | Kalitenin gerekliliğini ve karlılık, verimlilik ve çevrim zamanı ile ilişkilerini yorumlar | ||||||||||
3 | Muayene ve önleme yaklaşımı arasındaki farklılığı yorumlar | ||||||||||
4 | Değişkenlik ve kalite ilişkisini yorumlar | ||||||||||
5 | Normal dağılım konusunu bilir ve ilgili hesaplamaları yapabilir | ||||||||||
6 | İstatistiksel proses kontrolünü bilir, kontrol sınırlarını hesaplayabilir | ||||||||||
7 | Hipotez testi yapar, testin gücünü hesaplar, karar verir | ||||||||||
8 | Uygun örnekleme planı seçmeyi ve kullanmayı bilir | ||||||||||
9 | Kontrol diyagramlarını hazırlar ve uygular |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 30 |
2. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|