| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Arazı Kullanımının Planlaması | COG 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FATİH ARICİ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Çok boyutlu multidispliner bir konu olan Bölge planlamanın Coğrafi boyutları, coğrafyacıların planlama alanında yaptıkları ve yapabilecekleri çalışmaların esaslarını kavratabilmek. |
| Dersin İçeriği | Arazi kullanımı üzerinde etkili olan jeolojik, jeomorfolojik, klimatik, hidrografik, edatif ve biotik faktörlerin etki dereceleri ile çeşitli sahalarda hali hazır arazi kullanımıdır |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Arazi kullanımının geçmiş ve günümüzdeki özelliklerini bilir | ||
| 2 | Arazinin arz ettiği potansiyelin belirlenmesinin önemini tartışır | ||
| 3 | Arazi planlamayı farklı branşlardaki kişilerden oluşan ekiplerle yapar | ||
| 4 | Arazi kullanımı planlanmasında doğal ve beşeri unsurların önemini bilir |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Araziden yararlanan insan | |
| 2 | Araziden yaralanma prensipleri | |
| 3 | Fonksiyon sahalarının tespitinde takip edilecek yöntem | |
| 4 | Yerleşmelerin mahiyet ve dağılışları | |
| 5 | Fonksiyon sahalarının dağılışı | |
| 6 | Doğal enerji kaynaklarının kullanılması | |
| 7 | Ormanlardan yararlanma ve olumsuz sonuçları | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Sulardan yararlanma | |
| 10 | Araziden yararlanma açısından litosfer | |
| 11 | Araziden yararlanma açısından ova tipleri | |
| 12 | Araziden yararlanma açısından plato tipleri | |
| 13 | Araziden yararlanma açısından dağ tipleri | |
| 14 | Araziden yararlanma açısından eğim faktörü ve eğim grupları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Bedriye DENKER(1976) Şehir İçi Arazi Kullanışı, İst. Üniv. Edebiyat Fakültesi Yay.No.2054,İstanbul TUNÇDİLEK, Necdet (1996),Bölgesel Coğrafyanın İlkeleri, İ:Ü. Dnz. Bil. Ve Coğr. Enst. Yay. İstanbul. TUNÇDİLEK, Necdet (1985), Türkiyede Relief Şekilleri ve Arazi Kullanımı, İst. Üniv. Deniz Bilimleri ve Coğ. Enst. Yay.No.3, İstanbul Peter Treuner u.a.(Hg.): Handwörterbuch der Raumordnung. Redaktionsausschuß: Akademie für Raumforschung und Landesplanung Hannover: ARL. 1995 Fürst, Dietrich und Ernst-Hasso Ritter, Landesentwicklungsplanung und Regionalplanung. Ein verwaltungswissenschaftlicher Grundriß. 2. Aufl. Düsseldorf: Werner. 1993 Vogt, Joachim, Raumstruktur und Raumplanung, 2. Aufl. Stuttgart: Klett. 1997 Gerhard STIENS, Prognostik in der Geographie, Westermann, 1996 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek | X | |||||
| 2 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek | X | |||||
| 3 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | ||||||
| 4 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki i güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek | ||||||
| 5 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek | ||||||
| 6 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | ||||||
| 7 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | ||||||
| 8 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojilerinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek | ||||||
| 9 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek | ||||||
| 10 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek | X | |||||
| 11 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer | X | |||||
| 12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
| 13 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
| 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | ||||||
| 15 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Arazi kullanımının geçmiş ve günümüzdeki özelliklerini bilir | |||||||||||||||
| 2 | Arazinin arz ettiği potansiyelin belirlenmesinin önemini tartışır | |||||||||||||||
| 3 | Arazi planlamayı farklı branşlardaki kişilerden oluşan ekiplerle yapar | |||||||||||||||
| 4 | Arazi kullanımı planlanmasında doğal ve beşeri unsurların önemini bilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 142 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||